یک کارشناس مذهبی گفت: ماهواره بنیان خانواده ها را تضعیف می کند.

حجت الاسلام مهدی اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: به دلیل اینکه در کشورما بیشترمخاطبان زنان هستند شبکه های ماهواره ای از این فرصت استفاده کرده و با القای فرهنگ و الگوی غربی و زن غربی می خواهند شخصیت زن مسلمان ایرانی را از بین برده و بنیان خانواده ها را تضعیف و نابود کنند.

 وی به نقش رسانه ها در پر کردن اوقات فراغت مردم بویژه جوانان اشاره کرد وگفت: رسانه ملی ما باید به غنی سازی برنامه های خود بپردازد وباید برنامه های مفید ،سرگرم کننده ،پرمحتوا وخوبی داشته باشد تا دیگر کمتر کسی رغبت کند به سراغ برنامه های ماهواره برود.

حجت الاسلام اکبری اظهار کرد: گسترش استفاده از ماهواره با کاربرد های مختلف و متنوع رفته رفته استحکام خانواده ها را به مخاطره می اندازد و عاطفه و صمیمیت میان اعضای خانواده به ویژه زوجین را از بین می برد.

وی ادامه داد: ماهواره و برنامه های ان ریشه بسیاری از فساد و مشکلات در جامعه است که باید خانواده ها هوشیار باشند.

وی افزود: مهمترین آسیب های ماهواره ترویج ضد دینی ،عفاف زدایی، ترویچ بی بند و باری، ایجاد حس شک وخیانت بین زوجین وسبک شمردن گناه است.

این کارشناس مذهبی در ادامه به حسن و معایب استفاده از ماهواره اشاره کرد و تصریح کرد:استفاده از ماهواره حسن و عیب دارد در کنار شبکه های مبتذل شبکه های تخصصی و علمی هم داردکه بهتر است مردم آثار خوب وبد راهم بدانند.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به لزوم آموزش فرهنگ استفاده از ماهواره و تکنولوژی جدید را در جامعه تصریح کرد: چنانچه در این حوزه فرهنگسازی نشود آثار خوبی در جامعه به جای نخواهد گذاشت چون برنامه های ماهواره تطابقی با فرهنگ دینی واعتقادی ما ندارند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.