سلیمان مام عزیزی عصر روز جمعه در حاشیه افتتاح این واحد آموزشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خانواده شهید'شمسی' که در کارخانه واحدهای آجرپزی مشغول فعالیت هستند، در کنار این واحد تولیدی کلاس درس 2 کلاسه برای کارکنان این مجتمع ساخته و افتتاح کردند.
وی ادامه داد: این واحد آموزشی ابتدایی در زمینی به مساحت 215 متر مربع و زیر بنای 115 مترمربع ساخته شده و برای اجرای این طرح یک میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده است.
مام عزیزی افزود: با ساخت این واحد آموزشی 21 نفر دانش آموز که در این واحد آجرپزی ساکن هستند، صاحب مدرسه استاندارد شدند.
وی اضافه کرد: پیش از این دانش آموزان فاصله زیادی را در فصل گرما و سرما برای تحصیل طی و از عرض جاده بوکان به میاندوآب عبور می کردند تا به روستای ساریقامیش برای تحصیل برسند.
مدیر آموزش و پرورش بوکان بیان کرد: زمین این واحد آموزشی نیز توسط خیر مدرسه ساز 'ملا کریم شمسی' که از خانواده های معظم شهداست تهیه شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.
مام عزیزی افزود: اکنون بیش از 90 درصد روستاهای شهرستان دارای مدارس استاندارد هستند که امید است با مشارکت خیران در چند سال آینده دیگر شاهد مدارس غیر استاندارد در سطح روستاهای بوکان نباشیم.
به گزارش ایرنا، در این مراسم مسئولان استانی و شهرستانی از شهرستان های بوکان و میاندوآب برای افتتاح این واحد آموزشی حضور داشتند.
شهرستان بوکان با 251 هزار نفر جمعیت و 46 هزار نفر دانش آموز در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/2093 ** خبرنگار: محمد ادیب ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.