استاندار آذربایجان غربی گفت: دانشجویان مبدا تحولات و سرمنشأ رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور باشند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمد مهدی شهریاری همزمان با روز دانشجو با صدور پیامی، ضمن تبریک این روز به دانشجویان،شصت و چهارمین سالگرد شهادت سه آذر اهورایی که به قصد مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی قدم در عرصه پاک و مقدس جنبش دانشجویی نهادند گرامی داشت.

در ادامه این پیام آمده است؛ جنبش دانشجویی در شصت و چهار سال گذشته رشدی به وسعت اندیشه ایرانیان بیدار و آگاه یافته است و در مقاطع مختلف تاریخ این ملت، مشکلات جامعه را پایش نموده و چونان که همگی بخوبی می دانیم مسیر خیر و صلاح را با خردورزی دریافته است.

دانشگاهیان و در راس آن ها فعالان دانشجویی به رغم مشکلات مختلف ، چه پیش از انقلاب و چه پس از آن نقشی پررنگ و فراموش نشدنی را در حساس ترین مقاطع تاریخ این سرزمین ایفا کردند؛ از تقدیم هزاران شهید استاد و دانشجو، هزاران جانباز و آزاده گرفته تا تحویل هزاران چهره برجسته علمی به جامعه که حاصل کار دانشگاه بوده است.

امروز اما رسالت دانشجو و جنبش دانشجویی بسیار سنگین است؛دانشجوی متعهد دغدغه روز جامعه را دارد و برای حل آن از هیچ تلاشی فروگذار نیست ؛ اکنون انتظار از جنبش دانشجویی علاوه بر پیگیری مطالبات خود که همانا آگاهی بخشی ، عدالتخواهی ، آرمانخواهی و پیشبرد و بسط دموکراسی از طریق گسترش کرسی های آزاداندیشی و حق گفتن و شنیدن است، این است که همچون گذشته مبدا تحولات و سرمنشأ رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور باشند.

اینک دانشجویان می توانند به مدد روحیه تحول خواهی، پویایی و انگیزه ای که خاص محیط دانشگاهی است ، اقتصاد دانش بنیان را گسترش بخشیده و باعث تقویت پایه های توسعه پایدار باشند.

در آذربایجان غربی، دانشگاهیان و دانشجویان می توانند به «فن آوری» و «بهره وری» استان کمک کرده و زمینه های رشد علمی را در پیوند با صنایع و ظرفیت های خدادادی استان فراهم آورند.

«صنعت و دانشگاه» اگر با هم در تعامل باشند به مثابه دو بازو پیشرو عمل خواهد کرد که زمینه ایجاد اشتغال و حل معضلات اساسی استان را میسر می کند.

اینجانب مجددا ضمن تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان و دانشگاهیان استان ، اعلام می دارم همه تلاش خود را بکار خواهم بست تا "جوانان و دانشجویان" ، این استان را محیط مناسبی برای رشد و اعتلای فرهنگی و اندیشه ورزی آزادانه ببینند و آمادگی خود را برای شنیدن صدا و نقد دانشجویان و دانشگاهیان اعلام می کنم؛زیرا یقین دارم که اگر فضای آزادی ، تامل و تعامل در سپهر سیاسی،فرهنگی و اجتماعی استان حاکم شود نتایج بی بدیلی به همراه خواهد داشت.

امیدوارم با تلاش و همت علمی دانشجویان و دانشگاهیان و حمایت های دولت تدبیر و امید ، شاهد جهش های چشمگیری در حوزه های مختلف جهت رسیدن به افق های درخشان ایران اسلامی باشیم .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.