مراسم بزرگداشت از مقام مرجعیت حضرت آیت الله العظمی خویی (ره) به میزبانی خوی برگزار شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی مراسم بزرگداشت مقام مرجعیت شیعه حضرت آیت الله العظمی خویی (ره) با حضور حجت الاسلام سید عبدالصاحب خویی فرزند برومند ایشان و با حضور پر شور مردم خوی در مسجد حاج بابای خوی برگزارشد .

حجت الاسلام فاضلی کدکنی از اساتید حوزه و دانشگاه در این همایش بااشاره جایگاه جهانی حضرت آیت الله العظمی خویی در مرجعیت اظهار کرد: این عالم ربانی بیش از ۷۰ سال کرسی تدریس در نجف اشرف را برعهده داشت و خدمات زیادی را به جهان اسلام عرضه نمود .

وی با بیان اینکه آیت الله خویی چندین ده هزار نفر مرجع ، مبلغ،مدرس و خطیب را تحویل جهان اسلام داده است تصریح کرد: در بیشتر کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی موسسه ها، مدارس، مراکز خیریه، مساجد، کتابخانه ها و حسنیه هایی بنام این عالم ربانی تاسیس و راه اندازی شده است.

فاضلی کدکنی آثار و تالیفات حضرت آیت الله خویی را در فقه و اصول و تفسیر قرآن بی بدیل عنوان کرد و گفت : تالیفات و آثار ایشان در تمامی مدارس و حوزه های دینی جهان اسلام در سراسر جهان تدریس می شوند.

این خطیب حوزه و دانشگاه تاثیر حضرت آیت الله خویی در جهان اسلام و عالم و تشیع را در بخش ها و زمینه های مختلف یاد آورشد و گفت: این بزرگ مرجع تقلید از نوادر روزگار معاصر است که بمانند جدش حضرت امام جعفر صادق (ع) توانست در آن وضعیت خفقان کشور عراق در دوره صدام شاگردان زیادی تربیت و تحویل جهان اسلام دهد .

فاضلی کدکنی از امام جمعه خوی به سبب احیای حوزه های علمیه خوی و ترویج و تبلیغ اسلام ناب محمدی در شهرستان خوی تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا؛ حجت الاسلام سید عبدالصاحب خویی فرزند حضرت آیت الله خویی ره از بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی حضرت آیت الله خوی بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند احداث این بیمارستان قرار گرفت.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.