به گزارش ایرنا یاوند عباسی عصر چهارشنبه در نشست تخصصی مشاوران وزار و استانداران کشور با بیان اینکه موضوع ایثارگران به عنوان یک مساله فرابخشی در دولت مطرح است، افزود: با فرهنگ دنیا طلبی نمی توان کشور را بر اساس آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی مدیریت کرد.
وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار، گذشت و شهادت راهگشاست، اظهار کرد: موضوع ترویج فرهنگ و توجه به آثار منتشر شده در زمینه ایثارگران از موضوعاتی است که استانداران باید توجه ویژه ای نسبت آن داشته باشند و بحث ایثار و شهادت تعارف نمی پذیرد.
عباسی با اشاره به اینکه مشاوران امور ایثارگران استانداران در این حوزه نقش هماهنگ کننده را دارند، بیان کرد: استاندار نقش هماهنگی همه مسایل استانی اعم از اقتصادی، اجتماعی، سیاسی وامنیتی را داراست و مشاوران استاندار در این زمینه به عنوان بازوان و نماینده استاندار باید نقش هماهنگی را ایفا کنند.
وی با اشاره به مسئولیت مشاوران امور ایثارگران استانداران اضافه کرد:اگر نگاه ها صرفا به داخل مجموعه باشد، این به معنی غافل شدن از نقش هماهنگی مشاوران است.
وی اجرای قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران در دستگاه مربوط را مهم بیان کرد و افزود: موضوع تجلیل و تکریم باید همواره مد نظر باشد و با احترام باید با آنان رفتار شود.
عباسی ادامه داد: بخش هماهنگی در این حوزه دارای اهمیت خاصی بوده و نمی توان از کنار اتفاق هایی که در حوزه ایثار و شهادت می افتد، بی توجه رد شد.
وی مشاوران امور ایثارگران در استان ها را ملزم به دفاع از جایگاه ایثارگران و حقوق آنان دانست و گفت: مشاوران اگر می توانند از این جایگاه دفاع کنند در این سمت بمانند و اگر قادر نیستند باید جایگزینی برای خود پیدا کنند.
عباسی با بیان اینکه هر استاندار، رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ان استان به شمار می رود، اضافه کرد: استاندار باید برحسب وظیفه خود از جایگاه ایثار و شهادت دفاع کند و در مقابل حرکت های نامتعارف واکنش نشان دهد و تدبیر کند.
عباسی درباره شورای ترویج ایثار و شهادت، اظهار کرد: این شورا دارای نقص هایی از جمله نبودن مشاوران ایثارگران و جهاد کشاورزی در این شوراست در حالیکه جهاد کشاورزی 500 هزار رزمنده در دوران جنگ داشت ولی عضو ستاد نیست.
علیرضا رادفر، معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی نیز با تاکید بر اینکهشهداو دفاع مقدس متعلق به هیچ جریان خاصی نیستند و به کشور و ایران اسلامی تعلق دارد، گفت: از عمده ترین کارهایی که ما باید در رابطه با بحث شهدا و دفاع مقدس انجام دهیم، نهادینه کردن همین مهم است.
وی بیان کرد: همه مدیون این افراد بوده و باید مراقبت شود تا از این ایثارگران بهره برداری سیاسی نشود.
رادفر با اشاره به اینکه از ایثارگران باید برای روایت رشادت های رزمندگان بهره گرفت، اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت ضامن امنیت ملی کشور است و به همین علت جاری کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه لازم و ضروریست .
رادفر گفت: باید با تمام توان در ابتدا فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کرد و سپس در خدمت صاحبان این فرهنگ (ایثارگران) بود.
وی افزود: در زمینه اصلاح امور در کنار سایر مسایل، برخی ساختارها و قوانین مورد نیاز است تا بتوان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موفق بود.
وی با بیان اینکه این استان در دوران دفاع مقدس و انقلاب در خط مقدم دفاع از کشور حرکت می کرد، اضافه کرد: هر چند دوران دفاع مقدس به اتمام رسیده اما هنوز رزمندگان این استان در ارتفاع سه هزار متری مشغول صیانت از مرزهای ایران اسلامی هستند.
به گزارش ایرنا نشست تخصصی مشاوران وزار و استانداران کشور در امور ایثارگران در ارومیه به مدت یک روز و در راستای کنگره 12 هزار شهید استان برگزار شد.
مشاوران وزار و استانداران کشور در امور ایثارگران روز پنجشنبه، 9 آذرماه با حضور در حسینیه اعظم ثاراله در اجلاس ایثارگران آذربایجان غربی شرکت می کنند.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.