احسان مهدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این جشنواره از10 تا 12 آذرماه سال جاری در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار می‌شود، افزود: این فیلم کوتاە داستانی پیش از این در جشنوارە بین المللی فیلم کوتاە کاراگیل هندوستان برگزیده شده بود.
وی اضافه کرد: این فیلم سه و نیم دقیقه ای با پیام نکوهش جنگ، خاطرات یک سفالگر را به نمایش گذاشته و به قربانیان بمباران سردشت و هیروشیما تقدیم شده است.
وی با بیان اینکه سلیمان قوی پنجه بازیگر این فیلم کوتاه بوده است، اضافه کرد: 'هاوار رحیمی' دستیار کارگردان، فریدون طالبی تصویربردار، بهمن رضایی صدابردار، محمدرضا میناپور صداگذار و فرزاد لندن مدیر تولید این فیلم کوتاه هستند.
وی انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی و ' زانیار محمدی نکو' را تهیه کنندگان این فیلم عنوان کرد و گفت: ' محمدرضا میناپور' تدوین گر، ' یونس عباس پور' گریمور، 'ماردین فرجی' عکاس و ' زانیار محمدی نکو' طراح صحنه و لباس این اثر هستند.
به گزارش ایرنا مستند کوتاه 'معلولیت محدودیت نیست' به کارگردانی توفیق فتاحی نیز به این جشنواره راه یافته است؛ این فیلم توسط معلول جسمی حرکتی اشنویه ای ساخته شده است.
فیلم چهار دقیقه ای 'معلولیت محدودیت نیست' در خصوص زندگی جوان خیاط اشنویه ای است که با وجود معلولیت از ناحیه 2 دست و 2 پا، فعالیت های روزمره خود را به صورت کامل انجام می دهد و حتی دروازه بانی تیم فوتسال منطقه خود را نیز انجام می دهد.
به گزارش ایرنا وابخش صادقی، زینت رضا، مهرداد سلیمانی، محمد کمالی و کریم لک زاده اعضای هیات انتخاب بخش ملی سومین جشنواره بین‌اللملی فیلم پرواز بودند؛ از تعداد 108 فیلم رسیده به دبیرخانه 37 اثر به بخش نهایی سومین جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز راه یافته است.
به گزارش ایرنا زانیار محمدی نکو متولد 1372 در بوکان و کارشناس و دبیر تربیت بدنی است.
وی با فیلم کوتاه 'شبیه یک زنده' در سال 92 فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد و پس از آن مستند 'در کنار من' و فیلم کوتاە داستانی 'خاطرات گِلی من' را با مشارکت انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی تولید کرده است.
به گزارش ایرنا، انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی در شهرستان های ارومیه و مهاباد دارای دفتر بوده و یک نمایندگی آن در بوکان دایر است.
انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی 25 جایزه را در سال های 94 و 95 در بیش از 70 جشنواره بین المللی فیلم و عکس برای این استان به ارمغان آورده است.
آموزش و تولید فیلم های کوتاه هنرجویی و حرفه ای، عکاسی و نمایش فیلم های تاثیرگذار در طول سال از فعالیت های مهم انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی است.
7129/3072
** خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
7129/2093
** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.