اکبر نوبخت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در راستای اجرای ماده چهار قانون مقررات صادرات، واردات و امور گمرکی مناطق آزاد تجاری - صنعتی کشور، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بر کالاهای وارداتی از منطقه آزاد ماکو نظارت جامع دارد.
وی افزود: همزمان با گسترش فعالیت های سازمان منطقه آزاد ماکو به دنبال اخذ مجوز برای آزمایشگاه کنترل میکروبی، شیمیایی، فیزیکی و باقیمانده سموم و فلزات سنگین کالاهای وارداتی در منطقه آزاد ماکو هستیم که تجهیزات این آزمایشگاه خریداری شده است.
نوبخت، از احداث ساختمان جدید آزمایشگاه تخصصی کنترل غذا و دارو در منطقه آزاد خبر داد و افزود: این آزمایشگاه با هدف ارتقاء زیر ساخت‌های سلامت به ابعاد 200 مترمربع در محل پایانه صادراتی منطقه آزاد ماکو احداث می شود.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با انتقاد از سخنان معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص ورود مواد خوراکی غیرمجاز از منطقه آزاد ماکو و به خطر افتادن سلامت مردم، افزود: خبر منتشر شده در این رابطه کذب است.
وی افزود: نباید با بی اطلاعی از امور اقدام به متشنج کردن فضای عمومی کرد؛ هیچگونه کالای قاچاق نیز از مبادی رسمی و قانونی به منطقه آزاد ماکو وارد نمی شود.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو در دولت تدبیر و امید راه اندازی شده و بزرگترین مرز زمینی کشور و بالاترین حجم صادرات و وارداتی زمینی را داراست.
3214/3072
** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.