علی فیروز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کتابخانه های ابن سینا در سردشت، دهخدا در میاندوآب و کتابخانه های 'سرو' و طباطبایی ارومیه این استان به علت قدمت زیاد فرسوده محسوب می شود.
وی اضافه کرد: همچنین در سال جاری عملیات احداث 2 کتابخانه در ارومیه، 2 کتابخانه در مهاباد و همچنین یک کتابخانه در هر یک از شهرستان های خوی، میاندوآب، بوکان، تکاب، اشنویه و سلماس احداث می شود.
وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی ها این کتابخانه ها تا پایان سال 1397 آماده بهره برداری می شود، اعتبار پیش بینی شده برای احداث و نوسازی این کتابخانه ها 62 میلیارد ریال است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال جهت تجهیز کتابخانه ها به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری پیش بینی شده است.
وی اعلام کرد: یک میلیون و 806 هزار بار مراجعه به کتابخانه های استان در 6 ماهه نخست انجام شده و 348 هزار جلد کتاب به امانت گرفته شده است.
به گزارش ایرنا 67 کتابخانه عمومی و 40 کتابخانه مشارکتی در آذربایجان غربی وجود دارد و یک میلیون و 530 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی نگهداری می شود.
نهاد کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم افزار از کتابخانه های مشارکتی حمایت می کنند.
در مجموع 66 هزار نفر در آذربایجان غربی در کتابخانه های عمومی و مشارکتی عضویت دارد که سهم کتابخانه های عمومی 57 هزار نفر عضو است.
7129/3072
** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.