به گزارش ایرنا، سردار عابدین خرم روز چهارشنبه در اجلاسیه شهدای پیشمرگ کرد مسلمان در مهاباد اظهار کرد: در بین 12 هزار شهید از مناطق مختلف آذربایجان غربی، حدود سه هزار و 500 شهید اهل سنت بوده که این آمار نشان می دهد اهل تشیع و اهل تسنن دوشادوش یکدیگر در راه دفاع از میهن اسلامی جانفشانی کرده اند.
وی با بیان اینکه اختلاف و تفرقه افکنی بین مذاهب و اقوام مختلف از راهبردهای استکبار و صهیونیسم بین الملل است، بیان کرد: آذربایجان غربی کانون فتنه افکنی دشمنان انقلاب بود ولی در حال حاضر به کانون اتحاد اقوام تبدیل شده و مردم این استان از آزمون شجاعت و شهادت طلبی سرافراز بیرون آمده اند.
وی بیان کرد: از 80 شهید روحانی استان 26 شهید از علمای اهل سنت و سه شهید امامان جمعه مهاباد، سردشت و بوکان هستند.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: برادران شجاع و با اخلاص اهل سنت و پیشمرگه کرد مسلمان دوشادوش برادران فارس و ترک از هیچ تلاشی برای اعتلای ایران اسلامی دریغ نکرده اند.
امام جمعه مهاباد نیز در این اجلاسیه اظهار کرد: ملت کرد و عشایر در طول تاریخ پرافتخار ایران همواره در مقابل دسیسه های بیگانگان از میهن اسلامی دفاع کرده اند.
ماموستا ملامحمد سهرابی افزود: پیشمرگان کرد مسلمان و عشایر در دوران دفاع مقدس و پس از آن دوشادوش نیروهای نظامی و انتظامی در ایجاد و تداوم امنیت در کشور نقش بسزایی داشته اند و اکنون نیز این نقش خود را به خوبی ایفا می کنند.
وی اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی و آمریکا و متحدانش بدانند ملت کرد ایران هیچگاه از دفاع از این مرز و بوم دست برنمی دارند و نه تنها ملت کرد بلکه هیچ طایفه ای خود را از این پهنه عظیم و سر افراز جدا نمی دانند.
به گزارش ایرنا، اجلاسیه پیشمرگان کرد مسلمان نخستین اجلاسیه از کنگره بزرگداشت 12 هزار شهید آذربایجان غربی است.
3093/2093 ** خبر: پیمان پاکزاد ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.