به گزارش ایرنا، نائب رئیس هیات وزنه‌برداری آذربایجان غربی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این وزنه بردار با وجود آسیب دیدگی و جابجایی لگن توانست در حد مطلوب ظاهر شده و به مسابقات جهانی اعزام شود.
شاهرخ پیری ادامه داد: حضور میری از شهر ارومیه پس از گذشت سالیان سال در مسابقه معتبر جهانی بزرگسالان، افتخاری برای آذربایجان غربی به شمار می رود.
این وزنه بردار 22 ساله اهل ارومیه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری این مسابقات در پنجم آذر ماه سال جاری در کشور آمریکا گفت: اردوی تیم ملی برای آمادگی این مسابقات از اوایل مرداد سال جاری آغاز شده است و تا اوایل آذرماه ادامه می یابد.
وی اظهار کرد: تمرین های سختی را پشت سر گذاشته ام و با هدف کسب مدال افتخار به این مسابقات اعزام می شوم و امیدوارم بتوانم به نتیجه ای مطلوب مورد نظر برسم.
وی که حدود هشت سال به صورت حرفه ای این ورزش را دنبال کرده است، اظهار کرد: نخستین وزنه بردار جوان استان هستم که در هفت سال گذشته عضو ثابت تیم ملی وزنه برداری بوده ام.
وی با اشاره به اینکه این ورزش را از 14 سالگی آغاز کرده است، افزود: با توجه به علاقه ای که به این رشته ورزشی داشتم، وارد میدان شدم و تا به امروز به صورت حرفه ای و با هدف کسب افتخار برای کشور و استان تلاش کرده ام.
وی ادامه داد: برای رقابت های آسیایی ترکمنستان در ماه های گذشته، سخت تمرین کرده بودم و در سایه تداوم تمرین ها مقام سوم مسابقات وزنه بردای داخل سالن آسیا را که یکی از مهمترین و با ارزش ترین مدالهاست، بدست آوردم.
وی حمایت های خانواده و انجام تمرین های سخت زیرنظر مربیان مجرب تیم ملی را رمز موفقیت خود عنوان کرد و افزود: اگر روزانه چندین بار با خانواده در تماس نباشم، نمی توانم تمرین کنیم زیرا شادی پدر و مادرم والاترین ارزش و انگیزه برای حضور من در مسابقات است.
وی ادامه داد: پدر و مادرم در این راه من را حمایت و پشتیبانی کامل کرده اند و در برخی موارد از خواسته و علایق خود گذشته اند تا علایق و امکانات ورزشی من را تامین کنند.
میری ادامه داد: آذربایجان غربی دارای ظرفیت های ارزشمندی در رشته وزنه برداری در سطح استان است و می تواند نمایندگان بیشتری را در تیم ملی داشته باشد.
وی افزود: استعداد ورزشکاران این رشته و امکانات هیات در استان بسیار بالاست و مشکل اصلی، نبود حامی مناسب در این رشته ورزشی است.
این وزنه بردار عضو تیم ملی اظهار کرد: حمایت های مسئولان استانی آذربایجان غربی از این رشته بسیار ضعیف است و جا دارد از بابک مرادزاده، رئیس هیات استان و مربی بنده و همچنین شاهرخ پیری، نایب رئیس هیات استان نهایت تشکر و قدردانی را بکنم که در این مسیر من را تنها نگذاشتند.
وی با اشاره به رکوردهایش، گفت: در تک ضرب 169 کیلوگرم و در 2 ضرب 210 کیلوگرم را به ثبت رسانده ام که در یک ضرب 10 کیلو و در 2 ضرب هفت کیلوگرم، کمتر از رکورد جهانی است و سعی دارم خودم را به این رکورد برسانم.
به گزارش ایرنا 'علی میری' وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم اهل ارومیه با مهار 361 کیلوگرم وزنه در مجموع یک و 2 ضرب مقام سوم مسابقات وزنه برداری ترکمنستان را که در اواخر شهریور برگزار شده، به دست آورده است.
وزنه‌برداری ورزشی است که در آن ورزشکار هالتری با سنگین‌ترین وزن ممکن را بالای سر می‌برد، مسابقات وزنه‌برداری در 2 رقابت یک ‌ضرب و 2 ضرب انجام می‌شود و در هر بخش وزنه‌بردار حق انجام سه حرکت را دارد، موفقیت در وزنه‌برداری فقط به قدرت بدنی بستگی ندارد، توانایی‌های پرتابی بدن (قدرت انفجاری) برای اجرای سریع حرکت در موفقیت وزنه‌برداران نقش دارد و حرکت های وزنه‌برداری در مقایسه با حرکت های قدرتی دیگر از جابجایی بیشتر و دامنه حرکتی وسیع تری تشکیل می‌شود.
این ورزش از نخستین دوره بازی‌های المپیک (1896) جزو رشته‌های المپیکی بود اما وزنه‌برداری زنان از المپیک 2000 سیدنی وارد برنامه المپیک شد؛ اکنون وزنه‌برداری در بخش مردان در هشت وزن و در زنان در هفت وزن برگزار می‌شود.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.