تفاهم نامه همکاری علمی ، آموزشی مابین اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی و جهاد دانشگاهی واحد استان منعقد شد .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی در دیدار مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و رئیس جهاد دانشگاهی استان ؛ تفاهم نامه همکاری مشترک علمی آموزشی در حوزه صنایع دستی به امضاء رسید .

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از این همکاری گفت : آذربایجان غربی سوابق درخشانی در زمینه تولید صنایع دستی اصیل دارد .

جلیل جباری تصریح کرد : تربیت نیروی انسانی ماهر در حوزه صنایع دستی جزو برنامه های سازمانی ماست و امیدواریم با شروع این همکاری فضای بیشتری برای افراد علاقه مند و هنردوست فراهم شود .

وی افزود : هدف ما این است که توسعه کاربردی آموزشهای صنایع دستی را در سطح استان و دربین اقشار مختلف ترویج دهیم .

وی ادامه داد:" جهاد دانشگاهی  از جمله نهادهایی است که با سابقه درخشان آموزشی می تواند در حوزه های مختلف از جمله آموزشهای صنایع دستی و گردشگری یاریگر سازمان ما باشد "

جباری با اشاره به ظرفیت های گسترده این سازمان در سطح استان گفت:"در مرکز استان و شهرستانها ظرفیت های بکری وجود دارد که معاونت آموزشی  جهاد دانشگاهی  می تواند با همکاری معاونت صنایع دستی برای بهره مندی از این ظرفیت ها برنامه ریزی دقیقی داشته باشند "

برهمین اساس رئیس جهاد دانشگاهی استان نیز با قدردانی از مدیر کل و معاون صنایع دستی استان گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 8000 نفر در مراکز مختلف آموزشی جهاد دانشگاهی استان دوره های مهارت آموزی و ضمن خدمت را گذرانده اند .

ولی عاقلی تصریح کرد : آموزش و ایجاد و توسعه اشتغال برای افراد جویای کار ؛ هدف مشترک ما بشمار میآید و معتقدیم که در چهارچوب این تفاهم نامه میتوانیم در حوزه های مختلف همکاری های موثر و مفیدی داشته باشیم .

عاقلی با اشاره به برنامه جهاد دانشگاهی برای حمایت و آموزش مشاغل خانگی با حمایت وزارت کار و انتخاب استان آذربایجان غربی به عنوان استان پایلوت این طرح اعلام کرد " صنایع دستی استان یکی از ظرفیت های بکری است که می تواند به عنوان یکی از اهداف مورد توجه در این طرح قرار گیرد "

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال " اقتصاد مقاومتی ؛ تولید و اشتغال " گفت " همکاری و تفاهمی که بین جهاد دانشگاهی و سازمان صنایع دستی ، گردشگری و میراث فرهنگی استان  برقرار شده  در راستای تحقق این موضوع مهم است و تمام تلاشهای مشترک و برنامه ریزی ها نیز به این سمت و سو هدایت خواهد شد "

وی ابراز امیدواری کرد  نتایج این طرح در عمل منجر به افزایش اشتغال در استان گردد .

گفتنی است این تفاهم نامه در قالب 8 ماده و 18بند تنظیم شده و کمیته مشترکی مسئول پیگیری و اجرای بندهای مختلف این تفاهم نامه جهت آموزش صنایع دستی استان آذربایجان غربی می باشد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.