عزیز سهندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مددجو نزدیک به 170 میلیارد ریال تسهیلات از طریق اعتبارات داخلی کمیته امداد امام خمینی (ره) و تسهیلات بانکی دریافت کرده اند.
وی با اشاره به 2.2 برابر شدن بودجه اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در سال جاری نسبت به سال گذشته اضافه کرد: این اعتبار در سال گذشته کمی بیشتر از 500 میلیارد ریال بود که در سال جاری به بیش از یکهزار و 150 میلیارد ریال رسیده است.
وی اظهار کرد: سعی می کنیم با همراهی بانک های عامل این میزان اعتبار برای اعطای تسهیلات به مددجویان کمیته امداد استان را تا پایان سال جذب کرده و در اختیار متقاضیان قرار دهیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: اعطای وام 150 تا 500 میلیون ریالی برای مددجویان در راستای ایجاد اشتغال پایدار و کمک های آموزشی و پشتیبانی از جمله اقدامات این نهاد حمایتی برای توسعه اشتغال مددجویی و همچنین خودکفایی خانواده های تحت پوشش به شمار می رود.
سهندی بیان کرد: در سال گذشته چهار هزار خانواده مددجوی کمیته امداد آذربایجان غربی به خودکفایی رسیده بودند ولی امسال قصد داریم با اعطای وام های اشتغال و پشتیبانی های آموزشی و بازاریابی، این تعداد را به بیش از پنج هزار خانوار برسانیم.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین راهکارهای توسعه اشتغال مددجویان، ایجاد مجتمع های تولیدی و خدماتی از جمله مجتمع های تولیدی مبل است که همه بخش های این تولید را مددجویان با همراهی کمیته امداد عهده دار می شوند و به اشتغال پایدار می رسند.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر حدود 140 هزار نفر از مردم آذربایجان غربی در قالب 62 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند و سالانه حدود پنج هزار خانوار خودکفا می شوند.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.