نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اخلاق را باید سر فصل زندگی خود قراداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در دیدار خود با تعدادی از اعضا مراکز و کارکنان و مربیان کانون که به مناسبت هفته ملی کودک ترتیب یافته بود خطاب به کودکان گفت: اگر از کودکی اخلاق را سرفصل زندگی خود قرار دهید می‌توانید مسیر درست زندگی فردی و اجتماعی را طی کنید.

وی همچنین با تاکید بر اینکه عنایت خداوند و موفقیت در گرو احترام به والدین است گفت: سفارشات دین مبین اسلام برای رسیدن به خیر دنیا و آخرت احترام به پدر و مادر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: شما و تمام کودکان پرچمداران آینده استان هستید و برای داشتن دنیایی بهتر، به ضرورت مطالعه بیشتر توجه داشته باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مربیان، معلمان و دست‌اندرکاران حوزه کودک و نوجوان، بر لزوم تلاش برای تربیت نسل جدید مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی تاکید کرد  و گفت: برای تربیت دینی و اصولی نسل جدید ایران اسلامی و با در نظر گرفتن معیارهای سبک زندگی ایرانی اسلامی باید گام برداشته شود و حرکت در این سمت و سو به معنای واقعی کلمه یک رسالت خطیر به شمار می‌رود .

وی با اشاره به اینکه اگرچه صنف‌ها و مشاغل مختلف هر کدام از اهمیت و جایگاهی متفاوت برخوردار هستند، ادامه داد: اما در بین مشاغل و صنف‌های مختلف مربی بودن  و با اعتقادت، باورها و روح و روان آحاد جامعه به ویژه نسل نوجوان سرو کار داشتن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که به هیچ عنوان نمی‌توان از کنار آن به سادگی عبور کرد .

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه موضوع کودک و نوجوان و پرورش آن‌ها در تاریخ اسلام و از صدر اسلام تاکنون حائز اهمیت است،گفت : مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام و احادیث و روایات، به ترویج فرهنگ‌ قرآنی و ترغیب نسل جدید پرداخته و آموزش و یادگیری مفاهیم قرآنی را به صورت جدی مورد توجه قرار دهند .

وی در پایان خاطرنشان کرد: این ایام فرصت مغتنمی برای برقراری ارتباط و تعامل بین نهادهایی است که در زمینه آموزش، پرورش و تربیت نسل جدید در حال گام برداشتن هستند .

به گزارش ایسنا؛ در پایان این نشست صمیمی نماینده ولی فقیه در استان با اهداء هدیه به کودکان حاضر به نمایندگی از تمام کودکان استان هفته ملی و روز جهانی کودک را تبریک گفت.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.