حسین منفردی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تنها 20 موقوفه بدون سند در نقده باقی مانده که این تعداد نیز تا پایان سال جاری سند مالکیت دریافت می کند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 150 موقوفه به ارزش 750 رقبه در شهرستان نقده به ثبت رسیده است، ادامه داد: بر اساس برنامه زمان بندی باید تعداد 10 موقوفه جدید در سال جاری به موقوفات نقده اضافه شود که پیش بینی می کنیم در ایام ماه صفر این رقم تکمیل شود.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 2 وقف جدید مربوط به روستاهای دشت قوره و میرآباد شهرستان نقده به ثبت رسیده است.
مدیر اوقاف و امور خیریه نقده اظهار کرد: یک مورد از این موقوفات مربوط به روستای دشت قوره بوده که شامل یک زمین یک هکتاری کشاورزی مربوط به واقف خیر اندیش برادران خضری به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال است.
منفردی ادامه داد: یکی دیگر از موقوفات مربوط به روستای میرآباد شامل یک قطعه مسکونی به ارزش 550 میلیون ریال است که با نیت احداث حسینیه وقف شده است.
وی با اشاره به برنامه های شاخص نیمه نخست سال جاری بیان کرد: کسب رتبه پنج کشوری در رشته دعاخوانی توسط زهرا زینی، تصویب پرداخت یک میلیارد ریال برای ساخت مصلای امام شهرستان، اخذ سند مالکیت 10 موقوفه جدید و حل مشکل موقوفه 510 هکتار اراضی کشاورزی حاج ابراهیم بیگ در روستای ممیند از اهم برنامه های ما در نیمه نخست سال جاری بوده است.
وی اظهار کرد: توزیع پنج هزار پرس غذای گرم در بین عزادارن حسینی در ایام اربعین، آغاز بازسازی بقعه نظام آباد این شهرستان، تخصیص 600 میلیون ریال برای توسعه بقعه میرآباد از دیگر برنامه های این اداره در سال جاری است.
به گزارش ایرنا رقبه به کوچکترین واحد شمارش املاک موقوفه اطلاق می شود هر موقوفه یا مکان مذهبی ممکن است دارای یک یا چند رقبه باشد.
نقده با 110 هزار نفر جمعیت در فاصله حدود 80 کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع شده ‌است.
8135/ 2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.