محمد حضرت پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار نشان می دهد هر ماه حدود 50 میلیارد ریال کسری درآمد داریم و بهبود این روند به مشارکت بیش از پیش شهروندان و اهتمام آنان به پرداخت بدهی به شهرداری بستگی دارد.
وی اضافه کرد: سرانه عمرانی هر شهروند ارومیه ای در سال جاری 10 میلیون ریال در نظر گرفته شده است که تحقق این رقم و اجرای طرح های عمرانی در کنار فعالیت های مستمر خدمات شهری از جمله مدیریت پسماند، فضای سبز و زیباسازی فضای شهری به همراهی شهروندان منوط است.
وی اظهار کرد: درآمدهای شهرداری از پرداخت های شهروندان از محل پرداخت عوارض، تراکم فروشی، فروش زمین و سرمایه گذاری و قسمت کمی از طریق اعتبارهای اختصاصی دولتی تامین می شود.
وی با اشاره به اینکه ارتقای زندگی شهروندی، آرامش روح و روان و رفاه شهروندان را به دنبال دارد، ادامه داد: نوسازی حمل و نقل عمومی، بهبود کیفیت آسفالت معابر، زیباسازی منظر شهری، کیفی سازی فضای سبز و توجه ویژه به کاهش مصرف آب با تمرکز به روی مقوله آبیاری قطره ای، توجه به نمای بناهای شهری و به کارگیری معیارهای سنتی و اسلامی در آن، توسعه ایستگاه های اتش نشانی برابر با استانداردهای جهانی، توجه ویژه و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز و سد معبر، الکترونیکی کردن خدمات شهری، ایجاد فروشگاه های بزرگ شهری و تمرکز بر مدیریت محله محور جهت ارتقای زندگی شهروندی از برنامه های مدیریت شهری در دوره جدید به شمار می رود که همه آنها نیازمند همراهی مردم است.
شهردار ارومیه از توزیع متوازن اعتباری در شهر ارومیه طی پنج سال گذشته خبر داد و گفت: توزیع متوازن از دغدغه های اساسی شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه طی سال های اخیر بود و تمامی زیر ساخت های توسعه ای در تمام مناطق شهر به ویژه در مناطق کم برخوردار برای رسیدن به توسعه متوازن و عدالت محور اتفاق افتاد.
حضرت پور افزود: در این مدت زیر ساخت های توسعه ای برای تحقق مفهوم ارتقای زندگی شهری با توسعه فضای سبز، ساخت فرهنگسرا، آغاز نهضت آسفالت در معابر به ویژه آسفالت معابر خاکی و ساخت رینگ اول کمربندی و آغاز عملیات اجرای رینگ بیرونی شهر به اجرا در آمد.
وی اظهار امیدواری کرد که در دوره جدید مدیریت شهری نیز این فعالیت ها با سرعت بیشتر و با توجه بهتر به مناطق محروم تداوم یابد تا در پایان دوره جاری، شهری قرار گرفته در مسیر پیشرفت را شاهد باشیم.
به گزارش ایرنا، دوره جدید مدیریت شهری از اول شهریورماه با فعالیت شورای پنجم آغاز شد و در همان روز نیز، محمد حضرت پور که از سال 91 مدیریت شهری ارومیه را بر عهده داشت، برای چهار سال دیگر به عنوان شهردار انتخاب شد.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.