رئیس پژوهشکده مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش یکی از ارکان مهم و اساسی توسعه کشور است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علیرضا عصاره در آئین بازگشایی مدارس استان  که به شکل نمادین در مدرسه شهید چمران ارومیه  برگزار شد  ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به دانش آموزان افزود: مهم‌ترین رکن توسعه و عامل توانمندسازی منابع انسانی هر کشوری، آموزش و پرورش است و همه فعالیت های کشورها درراستای گذر از معبرآموزش و پرورش برای تربیت شهروندان نمونه و موفق  میسر است.

وی با بیان اینکه امروزه عزت و سعادت کشور در گروه تلاش های دانش اموزان است تصریح کرد: آینده و شرایط توسعه کشور در افق 1404 از لحاظ علمی در منطقه ای که جهانیان درصدد ایجاد تنش در ان هستند در گرو فعالیت های علمی دانش آموزان کشور است.

عصاره با اشاره به بخش عمومی آموزش و پرورش تصریح کرد: این بخش از آموزش برای همه افراد جامعه لازم التعلیم بوده و مقاطع ابتدایی و دوره اول متوسطه را درکشور شامل می شود.

رئیس پژوهشکده مطالعات وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه اقتصاد کشورنیز باید دانش بنیان شود گفت: توسعه دستاورد های دنیا جز از طریق یادگیری و افزایش اگاهی و رشد دانش امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین وظایف مسئولان تحقق  مسیر پیشرفت کشور در تمامی حوزه ها در سایه آموزش وپرورش است اظهار کرد: مسئولین باید زمینه لازم را برای بالابردن میزان علم و آگاهی دانش اموزان  در سایه امنیت کامل و آرامش روحی فراهم کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.