عبدالوهاب اسماعیل زهی روز یکشنبه در حاشیه چهلمین مسابقات سراسری قرآن و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شهر زاهدان در هر خانواده ای حداقل 2 قاری یا حافظ قرآن کریم در رده های سنی مختلف وجود دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، مسئولان فرهنگی، دستگاه های مرتبط و موسسه های قرآنی باید منویات مقام معظم رهبری را با برنامه ریزی دقیق برای جوانان و نوجوان پیاده کنند.
وی اظهار کرد: حفظ قرآن کریم در سن پایین از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا ذهن کودکان درگیر هیچ مساله ای نبوده و آماده یادگیری است و به راحتی می توانند آن را حفظ کنند.
حافظ زاهدانی کل قرآن و استاد حفظ قرآن کریم گفت: من در خانواده ای بزرگ شدم که هر روز نوای دلنشین قرآن از آن بلند می شود و این سبب شده است تا من از 12 سالگی فعالیت خودم را در کلاس های قرآنی آغاز کنم و در سن 15 سالگی حافظ قرآن کریم شوم.
اسماعیل زهی افزود: در مسابقات منطقه ای مسجد مکّی در رشته حفظ 5 جزء رتبه دوم، رشته حفظ 10 جزء رتبه سوم و در رشته حفظ 20 جزء رتبه دوم را کسب کرده ام.
وی اضافه کرد: پنج سالی است که استاد حفظ کل قرآن کریم هستم و به دلیل درگیری آموزش به بچه ها نتوانسته ام در مسابقات حفظ کل شرکت کنم و در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به عنوان سرپرست حضور دارم.
برادر عبدالوهاب و حافظ کل قرآن کریم نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از سن 12 سالگی در کلاس های قرآنی شرکت کردم که سال اول را به روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و سال دوم را به حفظ قرآن کریم پرداختم.
حامد اسماعیل زهی که 14 ساله است، افزود: مشوق اصلی من در حفظ قرآن کریم پدر و مادرم بودند و امیدوارم روزی زحمت های آنان را جبران کنم.
وی اظهار کرد: اکنون خانواده ام مشوق برادر کوچکتر 5 ساله ام هستند تا فعالیت قرآنی خود را شروع کرده و حافظ کل قرآن کریم شود و در سال های آینده بتواند در مسابقات قرآن و در رشته حفظ کل شرکت کند.
وی ادامه داد: هدفم از حفظ قرآن کریم و شرکت در مسابقات، ترغیب نوجوانان و جوانان به قرآن کریم است و می خواهم مشوق هم سن و سالان خود باشم.
به گزارش ایرنا، حامد اسماعیل زهی نوجوان 14 ساله زاهدانی و حافظ کل قرآن کریم است.
کسب رتبه ممتاز در بین مدارس، رتبه اول رشته پنج جزء در مرحله شهرستانی و استانی در سال گذشته، و رتبه اول رشته حفظ کل در مرحله استانی از افتخارات حامد اسماعیل زهی است.
عبدالوهاب اسماعیل زهی در خانواده ای پرجمعیت در زاهدان به دنیا آمده و پنج برادر دارد که حافظ کل قرآن کریم هستند و پدرش استاد روخوانی و روانخوانی قرآن کریم است.
مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف از 11 شهریور 1396 در ارومیه آغاز شده است و تا 24 همین ماه با شرکت 900 نخبه قرآنی از سراسر کشور ادامه می یابد.
8137/3072
**خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.