دبیر شورای راهبردی ورزش مناطق آزاد کشور بر لزوم توجه و افزایش سرانه ورزش در کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی بیژن شیری اولین جلسه کمیته تخصصی ورزش منطقه آزاد ماکو با حضور دبیر شورای راهبردی ورزش مناطق آزاد کشور در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد ، ورزش را عاملی تاثیر گذار برای دور شدن از ناهنجاریهای اجتماعی و در دغدغه های روز مره دانست و گفت: اگر فرهنگ ورزش و ورزش دوستی در مناطق آزاد به گونه صحیح ترویج یابد، بدون شک مناطق آزاد در سطح کشور جزوه نمونه ترین شهرهای در بحث سلامت جسمی و روانی می شودو باید خانواده ها به سرانه ورزش و افزایش آن اهمیت دهند.

وی پایگاه ورزش ها را مدارس عنوان کرد و افزود: اگر در این پایگاه ها از مربیان و معلمان غنی بهره برده شود تاثیرات مثبت آن در جامعه احساس خواهد شد .

دبیر شورای راهبردی ورزش مناطق آزاد کشور در ادامه گفت: نگاهمان به ورزش یک نگاه اقتصادی باشد به گونه ای که از آن بتوانیم در بحث درآمدزایی برای منطقه و استان بهره مند شویم.

شیری با تاکید بر اینکه جمعیت ۱.۴۳ درصدی کل کشور در مناطق آزاد زندگی می کنند افزود: مسئولین ورزشی در مناطق آزاد باید از ظرفیت‌های بالقوه موجود در مناطق آزاد اشرافیت کامل داشته و در صدد افزایش فرهنگ ورزش دوستی در جامعه باشند .

وی در ادامه در ارزیابی عملکرد سازمان منطقه آزاد ماکو در بخش ورزش گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو در این بحث بسیار عملکرد چشمگیری ارائه نموده به گونه ای که یک نمونه آن می توان پیاده روی های خانوادگی که رکورد حضور مردم رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

دبیر شورای راهبردی ورزش مناطق آزاد کشور در ادامه به آثار ورزش نکردن و برخوردار نبودن جامعه ای بدون ورزش اشاره کرد و گفت: جامعه کوتاه قد یکی از علل کمبود سرانه ورزش است.

وی با بیان اینکه  برنامه ریزی های  بخش های مختلف ورزشی باید به صورت هدفمند باشد تصریح کرد:  گونه‌ای که این برنامه‌ها منجربه جذب افراد جامعه به سمت ورزش شود.

شیری در ادامه به آثار مفید ورزش اشاره کرد و افزود: همبستگی و همزیستی مسالمت آمیز در بین اقوام مختلف به وسیله ی برگزاری جشنواره‌های ورزشی بومی و محلی  افزای می یابد.

وی گفت: عناوین ورزشی در مناطق آزاد نباید محدود به چند مورد باشد بلکه مناطق آزاد باید در تمامی رشته های ورزشی پیش قدم باشد با وجود جایگاه ویژه ای که  هرکدام از رشته های ورزشی درتامین سلامت برای جسم، ذهن و روح دارد.

همچنین معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد ماکو جواد اسماعیل زاده در این جلسه گفت: ورزش در تمامی ابعاد به صورت جدی از سوی سازمان پیگیری می‌شود .

وی گفت: از سوی سازمان در راستای فرهنگ سازی ورزش در جامعه سرمایه گذاریهای کلانی صورت گرفته است .

معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد ماکو در تشریح عملکرد چندین ساله مناطق آزاد در بحث ورزش گفت: در روزهای آینده شاهد برگزاری مسابقات سوارکاری اسب در منطقه آزاد ماکو خواهیم بود که به نوبه خود حرکتی بسیار ستودنی است .

به گزارش ایسنا در این جلسه نمایندگان و کارشناسان ورزشی منطقه آزاد ماکو با بیان مشکلات و ارائه راهکارها بر موضوعاتی از قبیل توجه به ورزش بانوانان، برگزاری کلاسهای مربیگری و داوری به صورت جدی، ترویج فرهنگ در بین روستاییان، حمایت از ورزشکاران نخبه، ترویج ورزشهای تفریحی و غیره اشاره کردند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.