فردین میلانی صدر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در 2 روز گذشته استقبال کمی از جشنواره تئاتر آذربایجان غربی شاهد بودیم که یکی از دلایل مهم این امر، تبلیغات ناکافی و نبود بنرهای اطلاع رسانی در سطح شهر بود.
وی اضافه کرد: نبود برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی تئاتر و بهره نبردن از اساتید برجسته از مهمترین نقیصه های جشنواره تئاتر در آذربایجان غربی است و مانع حضور پرقدرت آثار استانی در جشنواره فجر می شود.
وی اظهار کرد: در صورتی که از نیروهای آموزش دیده و دارای تحصیلات دانشگاهی بهره مند بودیم، نمایندگان بهتر و پرقدرت تری را به جشنواره فجر می فرستادیم که این امر می توانست در توسعه هنر تئاتر مثمرثمر باشد.
وی ادامه داد: دانشکده هنر دانشگاه ارومیه فاقد رشته تئاتر است که این امر آذربایجان غربی را در حوزه آموزش های آکادمیک هنری عقب نگه می دارد و باید در راستای راه اندازی این رشته اقدام شود.
کارگردان و فعال حوزه تئاتر آذربایجان غربی بیان کرد: در کشورهای غربی نظیر فرانسه و انگلیس هرشب 200 اجرای تئاتر با موضوع های مختلف اجرا می شود که این امر ارتباط بین هنرمندان و مردم را افزایش داده و زمینه حضور بیشتر هنردوستان را در جشنواره های تئاتر فراهم می کند.
میلانی اضافه کرد: ارومیه تنها یک سالن استاندارد تئاتر دارد و این یک سالن پاسخگوی اجرای تئاتر و تمرین های پیش از آن برای گروه های مختلف نیست.
وی با ابراز خرسندی از بهبود رویکرد مردم آذربایجان غربی نسبت به تئاتر در مقایسه با سال های گذشته اظهار کرد: با این وجود باید با برنامه ریزی های منسجم، پیوندی عمیق تر بین مردم و تئاتر ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی از چهاردهم ماه جاری در ارومیه آغاز شده و امروز به پایان می رسد.
در این دوره از جشنواره، از 17 اثر، هشت اثر برگزیده شدند که از این تعداد، پنج اثر مربوط به ارومیه و سه اثر مربوط به شهرستان های نقده، پیرانشهر و میاندوآب است.
آثار برگزیده این جشنواره به جشنواره کشوری راه می یابند.
8135/2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.