معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد ارومیه از راه اندازی سامانه ساها در دانشگاه آزاد استان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی صبح امروز پژمان محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در  دانشگاه آزاد واحد ارومیه افزود: ساها(سامانه آزمایشگاههای همکار دانشگاه آزاد اسلامی ) به عنوان طرح بزرگ ملی دانشگاه آزاد برای تحقق عدالت پژوهشی با هدف استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد استان برای محققان خارج از دانشگاه آزاد راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به پیشرفت در کشور به سمت بومی سازی الگوهای ارائه شده در کشورهای پیشرفته باید حرکت کرد گفت:دانشگاه آزاد با ارج نهادن به مقوله پژوهش درراستای توسعه علمی و آموزشی کشور با راه اندازی مراکز تحقیقاتی گام برمی دارد.

محمدی با اشاره به موفقیت دانشگاه آزاد واحد ارومیه در اخذ مجوز مرکز تحقیقات روانشناسی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل هیئت های علمی دانشگاه آزاد استان و زیر ساخت های پژوهشی آن راه اندازی مراکز محاسبات پیشرفته و هوش مصنوعی و تحقیقات آنت و مایکروویو که بیش از 80 درصد از مراحل مقدماتی آنها انجام و در دست اقدام بوده که امید است قبل از آغاز سال تحصیلی جدید مجوز این مراکز نیز اخذ شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد ارومیه گفت: همچنین مجوز مجله تخصصی دامپزشکی دانشگاه آزاد ارومیه نیز اخذ شده است.

وی افزود: یکی از مولفه های اصلی در امور پژوهشی دسترسی به تجهیزات با تکنولوژی بالا و آخرین یافته های علمی در سطح جهان بوده که این موارد به همراه سایر عوامل نیازمند سرمایه گذاری نسبتا زیادی است.  


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.