امام جمعه خوی گفت: جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در قبال مسئولیت های سنگین واگذار شده، موفق عمل کرده است .

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی گفت: فعالیت ها و تلاش های جهاد دانشگاهی استان در جهت انجام رسالت های سنگینی از قبیل تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی ،ایجاد آمادگی فکری در مکتبی در قشر جوان بخصوص دانشجویان موفق بوده است.

وی با بیان اینکه حمایت های مقام معظم رهبری بر خواسته از وظایف و رسالت هایی است که بر عهده این نهاد دانشگاهی انقلابی گذاشته شده است گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و برنامه ریزی فرهنگی و تربیتی و ایجاد آمادگی فکری و مکتبی در قشر جوان بخصوص دانشجویان به منظور مقابله با غرب زدگی و انحرافات در چارچوب سیاستهای فرهنگی کشور ،ایجاد تشکیلات مناسب به منظور تألیف ، ترجمه و انتشار کتب از جمله اهدافی است که باید جهاد نهایت تلاش و جدیت را بکار ببرد تا بتوانند این رسالت های سنگین انقلابی را عملی سازند.

امام جمعه خوی گفت: با توجه به رسالت های و وظایف سنگینی که بر عهده جهاد دانشگاهی است نقش سرنوشت سازی در جامعه می تواند ایفا بکندکه  خوشبختانه در میان قشر دانشگاهی ،نخبگان ،تصمیم گیران و تصمیم سازان جامعه موفق عمل کرده است.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی فعالیت های قابل قبولی را ارائه کرده است اما جهاد دانشگاهی و سایر مراکز آموزش عالی به ویژه آنهایی که رسالت های انقلابی بر عهده دارند باید انتظارات مقام معظم رهبری را بیش از این فراهم سازند.

حجت الاسلام شکوری تصریح کرد: با توجه به وظایف سنگینی که بر عهده جهاد دانشگاهی است می تواند در رشد و توسعه کشور نقش سرنوشت سازی ایفا بکند اما به شرط اینکه سایر مراکز مرتبط به ویژه مراکز دولتی و مراکز عالی همکاری لازم را داشته باشند و بودجه مورد نیاز را در اختیار آنان قرار بدهند .

امام جمعه خوی اظهار کرد: با توجه به رسالت های سنگینی که در بعد پژوهش ،آموزش ،اشتغال و موضوعات فرهنگی بر عهده جهاد دانشگاهی می باشد و با در نظر گرفتن عملکرد قابل قبول جهاد دانشگاهی در طول سالین متمادی می تواند در ارتباط با اقتصاد مقاومتی نیز بصورت جدی و سرنوشت ساز فعالیت بکند به شرط اینکه در دولتمردان اراده لازم برای بهره گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی وجود داشته باشد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.