به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبد الرحیم نجفقلی زاده سرایی روز چهارشنبه در دیدار با رئیس موسسه غدیرشناسی کشور افزود: این نمایندگی آمادگی دارد تا از ظرفیت های موسسه غدیر شناسی در راستای تقویت باورهای دینی و اعتقادی جوانان و جامعه بسیجی استفاده کند.
وی بیان کرد: علمای دینی باید با حضور در مناطق مختلف کشور به شبهه های جوانان پاسخ دهد تا دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) نتوانند از پاکی آنان سوء استفاده کنند.
وی اضافه کرد: وجود 22 قشر بسیج در استان ظرفیتی مهم است که می توان از توانمندی این اقشار در راستای آموزش های عمومی و اجتماعی در راستای رفع شبهه های دینی استفاده کرد.
رئیس موسسه غدیر شناسی کشور نیز در این دیدار گفت: با توجه به تنوع مسائل مطرح در حوزه دین در نقاط مختلف کشور و در راستای اثر بخش تر کردن آموزش ها، محتوای آموزشی ارائه شده از امسال بومی سازی می شود.
حجت الاسلام والمسلمین سعید شاه آبادی بیان کرد: اغلب موسسه های فرهنگی کشور بر محور فعالیت های تبلیغاتی و ترویجی شکل گرفته اما موسسه غدیرشناسی مبنای فعالیت خود را بر محور آموزش قرار داده است.
رئیس موسسه غدیر شناسی کشور اظهار کرد: توانمندسازی جامعه هدف در زمینه پاسخگویی به شبه ها در حوزه توحید و معاد از زمینه های عمده فعالیت این موسسه بوده اما هم اکنون با توجه به نیاز جامعه پاسخگویی به شبهه ها در زمینه ولایت و امامت در اولویت است.
وی با اشاره به تاسیس موسسه غدیرشناسی از هفت سال قبل گفت: از همان بدو تاسیس استقبال زیادی برای شرکت در کلاس های آموزشی این موسسه شده که هدف از تاسیس آن، بصیرت افزایی و دفاع از حریم ولایت با استدلال و منطق در مقابل شبهه هاست.
حجت الاسلام والمسلمین شاه آبادی بیان کرد: بمباران عقیدتی جوانان کشور در دانشگاه ها امروز واقعیتی انکار ناپذیر بوده که تاثیر مهمی بر نگرش آنان نسبت به مسایل دینی و عقیدتی دارد.
وی گفت: روشنگری در زمینه مسایل دینی و عقیدتی مهمترین اقدامی است که امروز در دانشگاه ها نسبت به اجرای آنها اقدام می شود تا از تغییرات نگرشی آنان توسط شبهه های ایجاد شده جلوگیری شود.
این فعال فرهنگی اظهار کرد: به تعبیر بنده آن تنگه اُحدی که می‌تواند شیرینی و حلاوت تمام پیروزی‌های بدر گونه این انقلاب را به شکست منتهی کند، شبه افکنی است.
به گزارش ایرنا موسسه غدیر شناسی کشور در سال 89 به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده و حفظ وحدت شیعه و سنی و نیز پاسخگویی به شبهه های دینی مردم از مهمترین مباحث و موضوعات در حال پیگیری این موسسه بوده است.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.