میرعلی اکبر بنی هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد در راستای توسعه اشتغال و حرفه آموزی و عمل به شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال با همکاری سازمان فنی وحرفه ای استان همزمان با سراسر کشور در آزمون فنی و حرفه ای شرکت کردند.
وی اظهار کرد: این آزمون به صورت جامع در 10 رشته مهارتی و 2 حوزه امتحانی داخل زندان و ندامتگاه نسوان برگزار شد.
وی ادامه داد: سیم کشی و عیب یابی مدارهای پایه ساختمان، منبت کاری، تعمیر لامپ های کم مصرف، حسابداری عمومی، پرورش قارچ دکمه ای، نقشه کشی ساختمان، تعمیرات پکیچ دیواری، ساخت عروسک های تزئینی و تولید انواع محصولات نمدی و چرمی دست دوز از جمله رشته هایی هستند که به این افراد آموزش داده شدند.
مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی همچنین با اشاره به شرکت 495 نفر از مددجویان زندان مرکزی ارومیه در آزمون جامع احکام و اعتقادات گفت: در راستای اشاعه فرهنگ دینی و اعتقادی پس از سه ماه آموزش مددجویان در رشته احکام سطح یک، 2 و اعتقادات، آزمون سنجش سطح احکام برگزار شد.
بنی هاشمی افزود: به هریک از شرکت کنندگان گواهینامه فراگیری احکام و اعتقادات از سوی اداره فرهنگی و تربیتی زندان اعطا می شود تا از مزایای قانونی این گواهینامه ها که شامل اعطای تسهیلاتی مانند مرخصی، عفو مشروط، آزادی های مشروط، تقلیل در احکام صادره و اعزام به اشتغال است، بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، از اوایل دهه 90 آموزش های مهارتی در راستای حبس زدایی و کاهش ورود دوباره زندانیان پس از آزادی به زندان در کشور و آذربایجان غربی اجرا شد و تاکنون صدها زندانی در استان از مزایای آن برخوردار شده اند.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.