رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: ورود افراد ناکارآمد و تربیت این افراد بدون توجه به بازار تقاضا از یکی از چالش های مهم سازمان نظام مهندسی ساختمان است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، فرج الله رجبی در بیستمین اجلاس سازمان نظام مهندسی ساختمان که بعد از ظهر امروز به میزبانی ارومیه در هتل آنا برگزار شد با اعلام این خبرگفت: سازمان‌های نظام مهندسی با دو چالش روبه‌رو هستند تا به اهداف کلان خود دست یابند که موضوع نخست آن آموزش  بدون توجه به بازار تقاضا است که قشر عظیمی را وارد بازار کار میکند.
وی افزود: افرادی که بدون آموزش کافی وارد بازار می‌شوند ما را با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌کنند و برخی از این افراد حتی تجهیزات آزمایشگاهی مهندسی را مشاهده نکرده‌اند چه برسد به اینکه بخواهند مهندسی را در جامعه جاری کنند و این یک تهدید برای سازمان نظام مهندسی است و وزارت علوم احساس می‌کند هیچ وظیفه‌ای در قبال فارغ‌التحصیلان ندارد.
وی با بیان اینکه بعد از ورود این افراد ناکارآمد به بازار کار اکثر بودجه سازمان نظام مهندسی صرف تربیت و آموزش این نیروها می شود اظهار کرد: در این راستا نیز این سازمان ریالی از دولت دریافت نمیکند بلکه در جهت مسائل عمومی دولت نیز  سازمان‌های نظام مهندسی  حامی و یاری دولت بوده و از ظرفیت های  خود در راستای حل مسائل و مشکلات کشور و دولت استفاده میکند.   رجبی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی کشور همواره به دنبال تغییر قانون های نظام بوده است تصریح کرد: در این راستا نیز 19 جلسه تخصصی در کمیسیون عمران مجلس برگزار شده است و این مهم تجربه ۲۰ سال خدمت و فعالیت بیش از ۴۵۰ هزار نفره بوده است.
رجبی تعیین تکلیف هویتی سازمان نظام مهندسی را مهمترین دستاورد تغییر این قانون دانست و اذعان کرد: با تغییر قانون نظام مهندسی ساختمان ایران، وضعیت دولتی یا صنفی و غیر دولتی بودن این سازمان مشخص می شود و انطباق رویکردهای جدید این سازمان مطابق با قانون رسمی کشور می تواند زمینه ساز توسعه و بالندگی ایران شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.