حامد مظاهریان روز چهارشنبه در بیستمین اجلاس هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان کشور در ارومیه افزود: وجود این تعداد مهندس فاقد پروانه به هیچ وجه خوشایند نیست و باید در این خصوص فکری اندیشیده شود.
وی بیان کرد: رابطه نظام مهندسی با مردم و مهندسان عضو باید بازتعریف شود و بازنگری در رویکردها و جدیت در رعایت مقررات ملی ساختمان 2 اصل مهم در خروج سازمان نظام مهندسی از وضعیت فعلی است.
وی ادامه داد: رعایت مقررات ملی باید به خواست عمومی تبدیل شود و خانواده ها نیز پیش از توجه به متراژ منازلی که خریداری می کنند، به رعایت قوانین ملی احداث ساختمان باید توجه کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی نیز در این اجلاس گفت: قوانین نظام مهندسی ساختمان نیازمند بازنگری است چرا که قوانین نظام مهندسی مربوط به 2 دهه گذشته بوده و برای اینکه در دهه سوم نظام مهندسی شاهد پیشرفت باشیم، باید این قوانین مورد بازنگری قرار گیرد.
جعفر هاشم زاده افزود: بازنگری قانون نظام مهندسی توسط مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و امیدواریم روند بررسی این قانون با سرعت بیشتری انجام شود.
به گزارش ایرنا، بیستمین اجلاس نظام مهندسی ساختمان صبح چهارشنبه با برگزاری نشست هیات عمومی در نوبت صبح و آئین رسمی با حضور مقامات کشوری در نوبت بعدازظهر برگزار شد.
این اجلاس صبح فردا (پنجشنبه) به کار خود پایان می دهد.
8137/2093** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.