رسول اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متوسط پیشرفت فیزیکی طرح های در دست اجرای استان 75 درصد است که مشتمل بر طرح تصفیه خانه آب و تصفیه خانه فاضلاب، خطوط انتقال، شبکه توزیع و اصلاح شبکه به منظور کاهش آب بدون درآمد است.
وی افزود: تصفیه خانه آب مهاباد، سلماس، پلدشت و تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و سردشت از جمله این طرح ها است که بین 70 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بیشتر آنها امسال به بهره برداری می رسد.
وی یادآور شد: شاخص بهره مندی فاضلاب در آذربایجان غربی 62.5 درصد است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این شاخص به 75 درصد افزایش می یابد.
اکبری اظهار کرد: ظرفیت تامین آب استان اکنون 9 مترمکعب در ثانیه است که به 12 مترمکعب در ثانیه خواهد رسید.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اجرای طرح تصفیه خانه آب مهاباد،گفت: اعتبار این طرح بالغ بر 800 میلیارد ریال است.
اکبری اضافه کرد: در حدود 450 میلیارد ریال از اعتبارات این طرح از سرمایه گذاری بخش خصوصی و بقیه از اعتبارات عمرانی استان تامین می شود و تا کنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی یادآور شد: با بهره برداری از این طرح بیش از 260 هزار نفر تحت پوشش قرار می گیرند و تا افق سال 1400 مشکلی برای تامین آب مهاباد وجود نخواهد داشت.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.