محسن مددی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 689 هزار نفر ساعت آموزش مربوط به آموزش مهارتی در آموزشگاه های آزاد و غیردولتی و 629 هزار نفر ساعت آموزش مربوط به آموزش فنی و حرفه ای در مراکز دولتی در سراسر استان است.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال 400 دوره آموزشی در مراکز دولتی استان برگزار شده است و 6 هزار نفر در این دوره ها شرکت کرده اند.
وی اظهار کرد: در سال های گذشته حداکثر ظرفیت آموزش دولتی در استان سه میلیون و 600 هزار نفر ساعت بوده که با رایزنی های انجام شده، این رقم را به پنج میلیون و 400 هزار نفر ساعت رسیده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 2 میلیون و 200 هزار نفر ساعت حداقل آموزش های دولتی و پنج میلیون و 400 هزار نفر ساعت نیز حداکثر آموزش های دولتی مهارتی در طول سال در آذربایجان غربی است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی گفت: آموزش های مهارتی علاوه بر مراکز ثابت در سکونتگاه های غیررسمی، دانشگاه ها، پادگان ها، روستاها، زندان ها، مراکز درمان اجباری معتادان و همچنین در بین اصناف و بازاریان ارائه شده است.
مددی میزان آموزش های مهارتی ارائه شده در آموزشگاه های آزاد آذربایجان غربی را در این مدت بیشتر از مراکز دولتی اعلام کرد و افزود: میزان آموزش های ارائه شده در این مراکز به 689 هزار نفر ساعت در سال جاری می رسد.
وی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری کامل آموزش های دولتی و بخش خصوصی، بیش از 40 هزار نفر در سال جاری آموزش های مهارتی دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، در طول سال های گذشته متوسط آموزش های مهارتی ارائه شده در آذربایجان غربی به بیش از هفت میلیون نفر ساعت می رسید که انتظار می رود امسال این رقم افزایش یابد.
با توجه به بیکاری موجود در آذربایجان غربی، انتظار مردم و جوانان از آموزش های مهارتی و اشتغالزا بالاست.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.