میرعلی اکبر بنی هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال پیش بینی شده بود که 18جشن گلریزان در شهرستان های مختلف استان برگزار شود که تاکنون 17مراسم آن با حضور خیران برگزار شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 280 زندانی جرایم غیرعمد در استان با کمک مالی خیران از زندان آزاد شدند اظهار کرد: امسال نیز 450 میلیارد ریال کمک مالی برای آزادی 465 زندانی جرایم غیرعمد در استان نیاز داریم که از دستان سخاوتمند خیران انتظار می رود که ما را در این مهم یاری کنند.
وی در خصوص زنداینان شهرستان بوکان نیز ادامه داد: در شهرستان بوکان مبلغ 21 میلیارد و 350 میلیون ریال مورد نیاز است که 32 زندانی جرائم غیر عمد در بوکان آزاد شوند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی آذربایجان غربی گفت: از مجموع 32 زندانی جرایم غیر عمد بوکان 18 نفر آنها در قالب جرایم مالی، هفت نفر تصادف منجر به فوت، یک نفر تصادف جرحی، سه نفر نفقه، و سه نفر دیگر به خاطر پرداخت مهریه در این شهرستان زندانی هستند.
وی همچنین اضافه کرد: در شهرستان بوکان و به مناسبت هفته قوه قضایه امسال تعداد 6 زندانی از زندانیان بوکان که دیون آنها زیر 200میلیون ریال است آزاد خواهند شد تا خیران به طور عینی شاهد آزاد سازی زندانیان باشند.
به گزارش ایرنا، ستاد دیه با هدف آزادی زندانیانی که جرایم آنان قتل غیرعمد (شبه عمد و خطائی)، صدور چک بلامحل غیرکلاهبرداری، دیه تصادفات رانندگی و ترک انفاق و نداشتن توان پرداخت مهریه است، در ماه مبارک رمضان سال 1369 شمسی در کشور تشکیل شد.
بر اساس یک سنت حسنه، همه ساله در ماه مبارک رمضان جشن های گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و زندانیان نیازمند دارای شرایط لازم در کشور و آذربایجان غربی برگزار می شود.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7510/3093**خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.