امام جمعه ارومیه گفت: آمریکا نه با هسته ای و حقوق بشر بلکه با ماهیت جمهوری اسلامی ایران مشکل دارد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز با بیان اینکه رییس جمهور آمریکا مجسمه گناه و معصیت است اظهار کرد: در راس کشور ایران اوصیای الهی و رهبری قرار دارد اما در راس کشور آمریکا رییس جمهوری با نماد  گناه و معصیت وجود دارد، ماهیت این دوکشور با هم متفاوت است و بین این دو کشور هرگز دوستی و وحدتی شکل نمیگیرد چراکه آمریکا با موضوع اصلی ایران که حکومت اسلامی است مشکل دارد و در صدد است اسلام را در این کشور از بین ببرد.

وی خاطر نشان کرد: در جریان برجام برخی از مسئولین خواستند به آمریکا و غرب اعتماد کنند اما باید به این مهم توجه کنند که آمریکا قابل اعتماد نیست و همه در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی شاهد این امر بوده ایم و نباید به غرب و دشمنان خود اعتماد کنیم.

وی افزود: مسئولین در کشور باید موضع های خود را در خصوص دوست گرفتن و دشمنی آمریکا و غرب شفاف سازی کنند و در مسیر  دوستی با دشمن تلاش نکنند چرا که این امر باعث شکست جامعه ی اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه استقامت لازمه تحقق اهداف انقلاب در کشور ایران است تصریح کرد: استقامت در برابر سختی ها و دشمنان منجر به پیروزی حکومت اسلامی ایران خواهد شد،همچنین  تمام مردم این کشور نیز باید برای رسیدن به این پیروزی قدم بردارد و در مسیر امام و اسلام تلاش کنند.

وی در خصوص وحدت ملی اذعان کرد: در طول ۴۰ سال از انقلاب اسلامی تجربه کردیم که هرگاه متحد بودیم پیروز شدیم و هرگاه در میان خود تفرقه ایجاد کردیم با شکست مواجه شدیم بنابراین مردم و مسئولین همگی باید در جهت پیشرفت و پیروزی حکومت اسلامی باهم متحد شوند و مانع از بروز تفرقه در احاد جامعه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن قدردانی از زحمات نیروهای گمنام امام زمان(عج) گفت:  طی چند روز اخیر نیروهای گمنام امام زمان توانستند در مدت زمان کوتاه بسیاری از گروهک های تروریستی و تکفیری را نابود کنند و امنیت را در جامعه حاکم سازند، ملت ایران امنیت کنونی جامعه را مدیون تلاش های شبانه روزی چنین افراد هشیار در کشور هستند و همیشه باید قدردان این عزیزان باشند.

وی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای کمک و حمایت از  مستمندان و نیازمندان است، در این ایام مبارک که مصادف با شهادت حضرت علی است باید خود را پیرو حضرت علی دانسته و همانند ایشان به همنوعان  خود کمک کنیم، همچنین شایسته است کمک کردن به افراد نیازمند به صورت پنهانی باشد چرا که این امر مانع از غضب الهی و سبب بهره مندی از رحمت الهی خواهد بود.

امام جمعه ارومیه در خطبه دیگر خود ضمن تسلیت شهادت حضرت علی  به بیان صفت ها و خصوصیات آن حضرت پرداخته و خاطر نشان کرد:  امروزه همه ما به فرهنگ علوی نیازمندیم تا طریقه زندگی و اخلاق ایشان را در زندگی خود ساری و جاری سازیم .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.