جلسه فوری در خصوص علت توقف احداث ساختمان بخش سوانح و سوختگی شهرستان خوی در محل شورای شهر تشکیل می یابد.

علیرضا فتحی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آدربایجان غربی اظهار کرد: اطلاع پیدا کردیم دستور توقف ساختمان بخش سوانح و سوختگی شهرستان خوی را داده اند و بنا به ضرورت موضوع در قضیه ورود پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه احداث بخش سوانح و سوختگی شهرستان خوی از ضروریات مهم و حیاتی شهرستان های شمال است گفت: از مسئولین ذی ربط برای بررسی مشکلات پیش آمده در خصوص دستور توقف ساختمان بخش سوانح و سوختگی دعوت بعمل آوردیم در جلسه امروز عصر با همکاری هم و با حل مشکلات روند احداث این بخش از سر گیری شود.

فتحی ادامه داد: در زمان سیوانی فرماندار سابق خوی مجوز و احداث بخش سوختگی و سوانح خوی با توجه حادثه تلخ روستای شوریک و فوت چندین نفر بر حادثه آتش سوزی، اخذ و آغاز شد.

وی افزود: حتی قرار شد فرماندار سابق مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای احداث این بخش کمک مالی کند.

رییس شورای شهر خوی احداث بخش سوانح و سوختگی را از ضروریات مهم شهرستان خوی و شمال استان عنوان کرد و گفت: با تمامی توان و با استفاده از تمامی امکانات موجود تلاش داریم که روند احداث بخش سوانح و سوختگی خوی از سر گیری شود و صحبت لازم را با نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی انجام دادیم.

فتحی احداث بخش ساختمانی برای کالبد شکافی را از دیگر محورهای جلسه فوری امروز عصر شورای شهر خوی عنوان کرد و گفت: شورای شهر خوی قبلا زمینی برای احداث این ساختمان در نزدیکی سی ان جی در شهرک ولیعصر اختصاص داده بود که با توجه به اینکه ساختمان کالبد شکافی وابسته به پزشک قانونی جزو پدافند غیر عامل محسوب می شود این زمین مورد قبول واقع نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و اینکه شهروندان برای موضوع کالبد شکافی می بایستی به  شهر ارومیه عزیمت می کردند موضوع در دستور کار شورای شهر خوی قرار گرفت.

فتحی افزود: از مسئولین ذی ربط اعم از اوقاف و مسکن دعوت کردیم با حضور در شورای شهر روند کارها بررسی شود تا زمین مورد نظر برای احداث ساختمان کالبد شکافی پزشک قانونی اختصاص یابد.

رییس شورای اسلامی شهر خوی لزوم توجه به سلامت و  زیر ساخت های سلامت و بهداشت را مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: شورای اسلامی شهر خوی با تمامی توان و تلاش در خدمت رفاه، بهداشت و سلامت شهروندان است و در این خصوص با هیچ شخص و مسئولی رو در بایستی نداشته و مماشات نخواهد کرد.

حسین سیوانی فرماندار سابق خوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد :با توجه به حوادث پیش آمده در روستای شوریک در سال گذشته شخصا قضیه احداث بخش سوانح و سوختگی خوی را پیگیری نموده و موافقت احداثش را از استان گرفتم.

وی تصریح کرد :در نقشه ساختمان احداث بخش سوختگی و سوانح آورده شد و کار احداث شروع شد و تا زمانی که در خوی بودم این قضیه را پیگیری می نمودم ودر حال حاضر متاسف هستم که چرا احداث بخش سوختگی و سوانح خوی متوقف شده است.

سیوانی افزود :با ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان امروز در این خصوص گفت و گو خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، استارت احداث بخش سوختگی و سوانح شهرستان خوی در تیرماه سال ۹۵در  حادثه تاسف بار روستای شوریک که ده ها نفر از همشهریان بر اثر سوختگی جان باختند  زده شد و روند احداث ساختمان با شدت تمام پیش رفت که متاسفانه امروز خبردار شدیم بدستور برخی از مقامات استانی دستور توقف عملیات احداث این بخش صادر شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.