معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اذربایجان غربی ارومیه تاکید کرد: کاهش بیماری های غیر واگیر، در گرو تولید علم و افزایش آگاهی جامعه است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حسن ملکی‌نژاد در حاشیه همایش روز جهانی ام .اس که با حضور جمع کثیری از بیماران و خانواده آنان در سالن مخابرات ارومیه برگزار شد؛ ضمن آگاه سازی جامعه تاکید کرد: به چرایی افزایش روزافزون و بی وقفه تعداد بیماران غیر واگیر فکر کنیم و در زمینه از بین بردن علل اولیه آن بیشتر تلاش کنیم.

وی با تاکید بر نیاز استان به تاسیس مرکز تحقیقات فعال در زمینه بیماری ام . اس، خاطر نشان کرد: کاهش بیماری‌های غیر واگیر در گرو تولید علم و افزایش آگاهی جامعه است؛ که در این بین نقش مراکز تحقیقاتی مهم و قابل توجه است.

وی گفت: این مراکز با برآورده ساختن نیازهای جامعه‌ی علمی کشور در زمینه‌ی تحقیقات ام. اس و ایجاد نوآوری، تولید و انتقال علم، می‌تواند گام های موثری و رو به جلو بردارد.


ملکی‌تژاد تاکید کرد: امروزه مساله‌ی مهم در درمان بیماری ام اس، تشخیص به موقع، درمان مناسب و پیگیری بیمار مبتنی بر شواهد علمی روز می‌‌باشد. که با توسعه‌ی روش‌های نوین درمانی و افزایش نقش دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در محافل دانشگاهی، داخلی و بین المللی جهت انجام پژوهش در زمینه‌ی ام اس، شاهد افزایش توانمندی متخصصان و ارتقای خدمات به بیماران ام اس خواهیم بود.

وی گفت: بروز این بیماری عمدتا در بین زنان جوان، معمولا بین سنین 20 تا 40 سالگی بروز میابد. شدت بیماری ام اس در افراد، متفاوت بوده و هر گروه از بیماران نیازمند خدمات مراقبتی و بازتوانی متفاوتی هستند.

به گزارش ایسنا، مالتیپل اسکلروزیس (ام اس) یکی از شایع‌ترین بیمارى‌های مغز و اعصاب در بین بالغین جوان و یک بیماری مزمن سیستم اعصاب مرکزی است.

 ام اس عموماً یک بیماری خود ایمنی تلقی می‌شود و هنوز علت مشخصى براى آن شناخته نشده است. 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.