مدرس حوزه علمیه گفت: وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی مشی عملی نظام است.

حجت الاسلام حیدر عباسی در گفت و گو با خبرنگار ایسنامنطقه آذربایجان غربی ضمن تسلیت سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و با بیان اینکه وصیت نامه امام خمینی مشی عملی نظام است افزود: این وصیت نامه به عنوان یک سند باید توسط حوزوی ها و عموم مردم عملی شود چراکه این سند ترسیم آینده برای کشور اسلامی و رصد مشکلات احتمالی صادره از سوی بیگانگان توسط امام راحل بوده است که دراختیار ما قرار دارد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) توطئه‌های دشمن، بصیرت بخشی، بصیرت افزایی،ریشه های اصیل انقلاب،تکلیف هر ارگان و مقام حقیقی و حقوقی را در وصیت نامه خود تعیین کرده‌اند که باید توجه و مطالعه شوند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر سه محور استوار است گفت: اسلام عنصر اصلی بوده و مسئله امامت و رهبری، پیروی مردم از امامت و رهبری باید بر تمام افکار و آنچه در مسیر حق انجام می‌شود سایه افکند که این مسئله مصداقی است از  توحید که از آن تعبیر به وحدت می‌کنیم.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به برداشت صحیح و عمیق امام راحل از اسلام گفت: امام (ره) درست بر اساس منطق اهل بیت و با نگاه عمیق بر جریان های فکری دنیا نظام اسلام ناب محمدی را پایه گذاری کردند.

این مدرس حوزه با یادآوری شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی در دوران انقلاب و اینکه  وحدت کلمه،رمز پیروزی است تصریح کرد: آزادی عقیده،اندیشه و مکتب در سایه این شعار عملی شده و هر دین و مسلکی با هر اندیشه ای در جامعه امروز وجود داردکه  سیره عملی و نظری حضرت امام (ره) به شکلی واحد در راستای تحقق اتحاد واقعی تمامی فرق اسلامی به منظور تشکیل امت جهانی اسلام است.

وی گفت: وصیتنامه امام خمینی نقشه عملی برای جوانان امروز است تا با بررسی و نگاه دقیق به آن مسیر تعالی را طی کنند.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه آزادی و امنیت هدیه امام خمینی به ما است افزود: در دوران گذشته و سلطنت های پیشین با هر بهانه ای اغتشاش و درگیری در کشور رخ می داد که امنیت و آسایش امروز ما با انقلاب اسلامی مدیون امام راحل هستیم.

وی ادامه داد: مکتب امام قوی ترین مکاتب در دنیاست که تاکنون هیچ کسی در مقابل این تئوری نتوانسته اشکالی وارد کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.