علیرضا رادفر روز پنجشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: از کل شعبه های پیش بینی شده، هزار و 704 شعبه ثابت و813 شعبه سیار است.
وی اضافه کرد: علاوه بر شعب مشترک دریافت آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، 99 شعبه نیز مختص دریافت آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری است چراکه در تعدادی از روستاهای استان به علت به حد نصاب نرسیدن ثبت نام کنندگان، انتخابات شورا برگزار نمی شود.
وی با اشاره به اینکه متولدین 29 اردیبهشت 78 و پیش از آن می توانند در انتخابات رای دهند، اظهار کرد: 2 میلیون و 340 هزار نفر در آذربایجان غربی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 61 هزار و 800 نفر را رای اولی ها تشکیل می دهند.
وی از برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در تعدادی از شهرهای آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در هفت شهر استان شامل خوی، سلماس، نقده، پیرانشهر، میاندوآب، بوکان و مهاباد رای گیری به صورت مکانیزه و الکترونیکی صورت می گیرد که شهروندان این شهرها باید کد انتخاباتی نامزدها را به همراه داشته باشند تا در فرایند اخذ رای الکترونیکی آن را وارد کنند.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در خصوص مدارک مورد نیاز برای رای دادن اظهار کرد: اصل شناسنامه و شماره ملی برای اخذ رای ضروری است و به همراه مدرک دیگری در این خصوص ضرورتی ندارد.
رادفر ادامه داد: 55 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی شامل اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای، ناظران، بازرسان، محافظان صندوق و سایر نیروها در انتخابات فردا /جمعه / برای انجام روند اخذ رای فعالیت می کنند.
به گزارش ایرنا، فردا /چمعه/ 29 اردیبهشت ماه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
2093 ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.