استاد دانشگاه ارومیه گفت: تقویت بنیان خانواده موثرترین عامل مبارزه با مواد مخدر در میان جوانان است.

افشار کبیری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد: خانواده به عنوان مهم ترین عامل تاثیر گذار در تشکیل شخصیت اجتماعی جوان نقش بسزایی در کاهش گرایش جوانان به مصرف اعتیاد در سطح جامعه دارد.

وی افزود: امروزه شاهد کاهش یا حذف اقتدار خانواده به دلایلی همچون فرزند سالاری و طلاق هستیم که این سبب کاهش یا عدم کنترل فرزندان توسط خانواده که سبب آزادی درعمل بیشتر جوانان شدهکه یکی از دلایل مهم در افزایش تمایل جوانان به اعتیاد گردیده است.

کبیری در مورد عوامل دیگری که در افزایش اعتیاد درجوانان نقش دارد به بیکاری، کمبود امکانات و مکان های تفریحی و رفاهی اشاره کرد و افزود: جوانی سن هیجانی طلبی و تمایل به ریسک و تصمیم گیری اغلب بر اساس احساس و کمتر بر اساس استدلال و عقل است؛ بنابراین شاهد افزایش این پدیده اجتماعی در جامعه هستیم.

وی تصریح کرد: اعتیاد سبب آسیب های اجتماعی دیگری نیز بوده که نیازمند مبارزه با این آسیب ها در جامعه است  و باعث افزایش هزینه های مبارزه با آسیب ها توسط نهاد ها و ارگان های نظارتی و دولتی گردیده است.

وی در مورد راه های پیشگری از این آسیب اجتماعی در جامعه به کاهش میزان دسترسی مصرف کنندگان به مواد اشاره کرد و گفت: یکی از راه های مبارزه با اعتیاد، جلوگیری از توزیع و مبارزه با قاچاق این مواد در سطح کشوراست.

کبیری بسترسازی های مناسب همانند افزایش امکانات تفریحی، ایجاد شغل برای آن ها، تصحیح پیوند جوانان با جامعه را از راهکارهای دیگر مبارزه با این آسیب اجتماعی نام برد.

استاد دانشگاه ارومیه در مورد استمعال دخانیات در مکان های آموزشی همچون دانشگاه ها تصریح کرد: این کار منع قانونی و اخلاقی دارد ولی به تازگی شاهد نادیده گرفته شدن آن در دانشگاه ها هستیم که لازم است به صورت جدی با آن برخورد شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.