حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این منازل مسکونی در شهرستان های قم و سلماس است که با تولیت امام جمعه ماکو درآمد ناشی از اجاره آن در اختیار نیات واقف قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: ترویج فعالیت های قرآنی، کمک به طلاب حوزه های علمیه، کمک به سادات، ترویج فرهنگ مهدویت و مساعدت به عموم مردم از نیت های حجت الاسلام ایوب رنجبری در وقف منازل مسکونی خود بوده است.
وی همچنین از ثبت 2 وقف جدید در شهرستان ماکو خبر داد و اظهار کرد: این موارد شامل وقف 2 قطعه زمین به متراژ 400 متر مربع و 98 متر مربع به ترتیب با نیت های احداث حسینیه در روستای هاسون بزرگ این شهرستان و صرف هزینه های ضروری حسینیه و امور قرآنی روستا بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود 20 مورد وقف جدید در استان ثبت شده که از نظر کمی رقم مناسبی است ولی باید زمینه ای فراهم کنیم تا نیت های واقفان به سمت ترویج وقف های نوین حرکت کند.
به گزارش ایرنا، بیش از 6 هزار موقوفه در آذربایجان غربی وجود دارد که بخش زیادی از آنها را وقف های انتفاعی و بدون درآمد پایدار تشکیل می دهد.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.