سلیمان علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بازدیدها 46 هزار و 350 فقره تخلف به ارزش ریالی یکهزار و 355 میلیارد ریال کشف شده است.
وی با اشاره به عملکرد حوزه قاچاق کالا و ارز نیز اظهار کرد: 46 هزار و 472 فقره بازرسی در این حوزه صورت گرفته و 2 هزار و 16 پرونده نیز در این رابطه تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: در رابطه با کالای قاچاق و ارز 2 هزار و 38 پرونده تخلف نیز کشف شده که ارزش ریالی آنها بالغ بر 64 میلیارد ریال بوده است.
علیزاده با اشاره به عمده کشفیات قاچاق کالا در چهار سال گذشته، گفت: بیشترین حجم این کشفیات در این استان به ترتیب شامل سیگار و لوازم آرایشی بهداشتی بوده است.
وی در مورد گزارش‌های مردمی و رسیدگی به شکایات نیز افزود: از سال 92 تا 95 از مجموع کل گزارش‌های دریافتی 63 درصد تلفنی، 22 درصد حضوری و 15 درصد کتبی بوده است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در این رابطه پس از بررسی‌های به عمل آمده میزان 48 درصد متخلف، 51 درصد غیرمتخلف و یک درصد نیز در دست بررسی است.
وی با اشاره به مهمترین اقدامات چهار ساله دولت یازدهم در این سازمان، علاوه بر کار نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی در آذربایجان غربی گفت: اجرای هر ساله طرح‌های ویژه نوروز، رمضان و بازگشایی مدارس و نیز طرح‌های فصلی استانی شامل طرح ساماندهی گاز مایع و خدمات پس از فروش از سایر برنامه‌های اجرایی بوده است.
علیزاده اضافه کرد: شناسایی واحدهای غیرمجاز تولیدی، قیمت‌گذاری کالا و خدمات صنفی، رصد و پایش روزانه قیمت 94 قلم کالاهای اساسی و ثبت روزانه آن در سامانه قیمت سازمان، حمایت و شناسایی انبارها و سردخانه‌های نگهداری کالاهای اساسی و اخذ میزان موجودی آنها و ثبت در سامانه پایگاه ذخیره سازی کشور نیز در این بازه زمانی صورت گرفت.
به گزارش ایرنا حدود 81 هزار واحد صنفی فعال بوده که حدود 20 هزار واحد از آنها در شهرستان ارومیه مسقر است.
6009/3072 ** خبرنگار: یوسف رحیمی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.