حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز شنبه در جلسه اتاق فکر دوازدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری و کنگره ادبی عقیله العرب، توجه به معنویات در امور فرهنگی، ادبی و هنری را ضروری دانست و افزود: جشنواره شعر رضوی و کنگره عقیله العرب که در خصوص زندگی پربرکت حضرت زینب (س) است، از فعالیت های فرهنگی ارزشمندی است که باید سال های سال تداوم یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: در آذربایجان غربی کنگره شعر برای طلاب وجود ندارد ولی باید از ظرفیت طلاب در حوزه شعر و ادبیات حوزه های علمیه استفاده کرد.
حجت الاسلام محمدباقر کریمی افزود: از سال گذشته اتاق فکر این کنگره و جشنواره با هدف سوق دادن صاحبان قلم و ادب به ترویج فرهنگ رضوی و اهل بیت تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه جشنواره شعر رضوی در سطح ملی و بین المللی برگزار می شود، افزود: سال گذشته 242 اثر داخلی و خارجی در این جشنواره شرکت کرده بود که امیدواریم امسال بیشتر شود.
وی با اشاره به اهداف برگزاری کنگره ادبی سراسری عقیله العرب به زبان ترکی اظهار کرد: این کنگره با هدف تبیین نقش و جایگاه حضرت زینب (س) در زنده نگه داشتن قیام عاشورا، نقش مدافعان حرم در دفاع از حریم و حرم، اشاعه فرهنگ ناب اهل بیت (ع) به ویژه خلق آثار بدیع در حوزه شعر آئینی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا دراین جلسه از فراخوان دوازدهمین جشنواره شعررضوی و کنگره ادبی عقیله العرب توسط نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آ ذربایجان غربی رونمایی شد.
به گزارش ایرنا، فرایند ثبت نام و ارسال اثر به جشنواره شعر رضوی از طریق تارنمای شمس توس به نشانی portal.shamstoos.ir صورت می گیرد و هر شاعر می تواند پنج اثر با قلم Bzar و فونت 14 ارسال کند.
براساس این گزارش آخرین مهلت ارسال آثار 25 تیرماه سال 96 بوده و تاریخ برگزاری اختتامیه جشنواره 10 مرداد 96 است.
8135/2093** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.