ماریا دوتسنکو (Maria Dotsenko) روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برجام موفقیت بزرگی برای دیپلماسی ایران است، ادامه داد: برنامه جامع اقدام مشترک همان ادامه راه گفت و گوی تمدن هاست.
وی با تاکید بر نقش برجام در توسعه اقتصادی ایران، افزود: طبق اطلاعیه های مطبوعاتی سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران تاکنون به برجام پایبند مانده است و امیدواریم این توافق به صورت کامل اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه در مدت فعالیت سه ساله اش در ایران همواره به نقش برجام در بهبود معیشت ایرانی ها واقف بوده است، افزود: دیپلمات های برجسته ایران در زمان حاضر زبانزد عرصه های دیپلماسی جهان هستند.
به گفته رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد دیپلمات های ایرانی همواره در برهه های حساس از ارزش های سازمان ملل دفاع کرده و به قوانین بین المللی احترام گذاشته اند.
وی قطعنامه امضا شده از سوی ایران در سال 1975 میلادی با موضوع خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای را نمود بارز تلاش تاریخی ایران برای برقراری امنیت جهانی دانست و افزود: ابتکار دکتر روحانی برای تلاش در راستای تصویب قطعنامه ای در مبارزه با افراطی گری و خشونت قابل تقدیر است.
دوتسنکو با اشاره به نقش موثر ایران در تاسیس سازمان ملل متحد، گفت: در زمان تاسیس سازمان ملل متحد، نصرالله انتظار از دیپلمات های ایرانی آن دوران نقش کلیدی ایفا کرد.
وی ایران را همواره تقویت کننده اندیشه صلح جهانی عنوان کرد و گفت: این فرهنگ صلح و آشتی را باید در فرهنگ اصیل و سنتی ایرانیان جست و جو کرد و نقش دولتمردان و قانون اساسی این کشور در برقراری این آرامش را نیز نباید از یاد برد.
دوتسنکو در پاسخ به سوالی در رابطه با برخورد سلیقه ای سازمان ملل با برخی کشورها، اذعان کرد: منشور سازمان ملل متحد برای همه کشورها دید مساوی دارد اما اجرای این قوانین می تواند مواردی را شامل شود؛ باید قبول کرد که سازمان ملل متحد در برقراری صلح و جلوگیری از وقوع و گسترش درگیری های مسلحانه نقش اساسی دارد.
رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران با اشاره به شوق و علاقه جوانان ایرانی برای حفظ صلح و آرامش در جهان، اظهار کرد: باید از وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران برای تلاش در جهت شبیه سازی سازمان ملل و اجرای برنامه های متنوع در همین راستا برای جوانان قدردانی کرد؛ آقای عراقچی با وجود کمبود وقت، توجه ویژه ای به برنامه های سازمان ملل دارد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از تصاویر تاریخی از سازمان ملل متحد در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه، گفت: از خبرگزاری جمهوری اسلامی و محمد خدادی، مدیرعامل این سازمان به خاطر در اختیار قرار دادن این تصاویر ارزشمند و تاریخی قدردانی می کنم.
به گزارش ایرنا، همایش ' نقش سازمان ملل متحد در صلح جهانی' عصر روز دوشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار و نمایشگاه عکس با موضوع تاریخچه سازمان ملل نیز در حاشیه این همایش برپا شد.
سازمانِ مللِ مُتّحد سازمانی بین‌المللی است که در سال 1945 میلادی تأسیس و جایگزین جامعه ملل شد؛ این سازمان توسط 51 کشور تأسیس و در سال 2011 میلادی، 193 کشور عضو داشته ‌است.
3214/3072 ** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.