به گزارش ایرنا هوشنگ عطاپور روز سه شنبه در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی آذربایجان غربی افزود: در دولت یازدهم با تدوین اولویت های اجتماعی، نگاه جدی به حل آسیب های اجتماعی معطوف شد و به دلیل حساس سازی در این خصوص از سوی دولت، همه نهادهای کشور در این زمینه پای کار آمدند.
وی اضافه کرد: این حساس سازی و اقدامات موثر انجام شده در دولت تدبیر و امید موجب شد تا برای اولین بار در مناظره های انتخاباتی، موضوعات اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: اقدامات دولت در حوزه آسیب های اجتماعی که با مطالعات و سنجش سرمایه اجتماعی و نگرش ایرانیان نسبت به این حوزه همراه بود، اقدامات غیرقابل انکار و منحصر به فرد و شایسته قدردانی است.
مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی در خصوص مشکلات اجتماعی موجود در استان گفت: از جمله این مشکلات می توان به اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی اشاره کرد که برای پیشگیری از این معضلات در سال گذشته حدود 15 میلیارد ریال هزینه صرف شده است.
عطاپور از اقدامات قابل توجه در راستای شیوع شناسی اعتیاد در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: بر این اساس میزان شیوع اعتیاد در استان از رتبه هشتم در سال های گذشته به رتبه بیست و دوم در کشور رسیده که روندی بسیار مناسب است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت جمعیتی استان بیان کرد: طبق سرشماری سال گذشته این استان سه میلیون و 265 هزار و 219 نفر جمعیت دارد که از این تعداد 35 درصد شامل یک میلیون و 129 هزار نفر در روستاها و 65 درصد شامل 2 میلیون و 136 هزار نفر در شهرها زندگی می کنند.
اردشیر یوسف زاده اضافه کرد: نرخ رشد کشور در سال گذشته 1.24 درصد بود که این نرخ رشد در استان به میزان هفت صدم کمتر از کشوری و 1.17 درصد برآورد شده است.
وی ادامه داد: بُعد خانواری جمعیت آذربایجان غربی در بین سال های 85 تا 95 از 4.4 نفر به 3.5 نفر رسیده و از سال 85 تاکنون نرخ رشد جمعیت روستایی ما منفی 33 صدم درصد و بسیار نامناسب بوده است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: طبق سرشماری صورت گرفته، شهرستان پیرانشهر با نرخ رشد جمعیت 2.35 درصد در بخش روستایی و 6.2 درصد در بخش شهری بیشترین نرخ رشد را داشته و شهرستان های خوی و چالدران در نرخ رشد جمعیت روستایی و خوی و سلماس در نرخ رشد جمعیت شهری کمترین نرخ را به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های کشور است که با معضلات مختلف اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و عواقب ناشی از آن ها مواجه است.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.