مدیرکل بحران آذربایجان غربی گفت: در کل استان به منازل مسکونی 90 روستا و 5 شهر آسیب وارد شده است.

امیر عباس جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: در کل استان به منازل مسکونی 90 روستا و 5 شهر آسیب وارد شده است و عوامل درگیر در سیل با توجه به وظایفی که از سوی فرمانداران به آنان محوله شده بود وارد امدادرسانی شدند و با توجه به شرح وظایف خود اقدام کردند.

 وی ادامه داد:هر چند در برخی موارد شاهد نفوذ آب به منازل بودیم اما با توجه به حجم و شدت سیلاب اگر اقدامات صورت نمی گرفت خسارات جبران ناپذیری به مردم وارد می شد.

وی اظهار کرد: تمامی نیروهای ستادی و میدانی دستگاه های عضو مدیریت بحران و خدمات رسان در سطح استان بحال آماده باش بوده و در شهرستانهای ارومیه، اشنویه، پیرانشهر و نقده با صلاحدید فرمانداران تعدادی از نیروهای داوطلب و نیروهای سایر دستگاهها بکار گرفته شدند.

جعفری تاکید کرد: کلیه اخطارهای هوا شناسی بدون فوت وقت از طریق اداره کل هواشناسی و مدیریت بحران استان به کلیه فرمانداران، شهرداران ، روسای کارگروههای تخصصی و گاها به بخشداران محترم صادر می گردد تا در آماده باش کامل قرار بگیرند و یکی از دلایل مهمی که باعث شد با این حجم عظیمی از سیل تنها یک نفر فوتی داشته باشیم آمادگی عوامل مدیریت بحران و تخلیه مناطق در معرض تهدید استان بوده است.

مدیر کل بحران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در شهرستانهای ارومیه، اشنویه و پیرانشهر از ظرفیت کامل ماشین آلات سنگین ادارات شهرستان استفاده شد افزود: در شهرستان نقده غیر از ماشین آلات در اختیار آن شهرستان از شهرستان مهاباد نیز چندین دستگاه اعزام شد تا در انجام عملیات امدادی تسریع بعمل آید.

وی با بیان اینکه از اولین ساعات بروز حادثه توزیع اقلام خوراکی توسط جمعیت هلال احمر استان صورت گرفته و بسته های مختلف در حال توزیع است افزود: تاکنون آمار خدمات ارائه شده جمع بندی نشده است با این حال در طول وقوع سیل توزیع ارزاق عمومی بصورت زمینی و هوایی در مناطق مختلف استان صورت پذیرفته است.

 جعفری در خصوص نحوه بسیج و هماهنگی دستگاه های کمک رسان گفت: هماهنگی و بسیج دستگاهها از طریق شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان صورت گرفته و در این راستا اداره کل مدیریت بحران استان نیز اقدامات موثری انجام داده است.

وی ادامه داد: سناریوهایی که قبلا" در مانورهای مختلف طراحی و بمرحله اجراء درآمده بود در حادثه اخیر بصورت واقعی بکار گرفته شدند و نتایج خوب آن را در تلفات کمتر جانی و مالی شاهد بودیم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.