به گزارش ایرنا عبدالحسین علی اکبری شامگاه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی که با حضور وزیر نیرو به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری در ارومیه برگزار شد، افزود: در طی بروز سیلاب ها و طغیان رودخانه های استان در شهرهای ارومیه، نقده و اشنویه ، سه پل ارتباطی دچار آب شکستگی شده و 30 کیلومتر راه روستایی نیز دچار آسیب شده است.
به گفته وی پل سه دهنه 15 متری محور راژان – زیوه، پل چهار دهنه 10 متری روستای گلستانه و پل هاشم آباد در محور سیلوانا تخریب شده و با توجه به اهمیت موضوع، ترمیم و احداث پل ها از روز گذشته در دشتور کار قرار گرفته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه 60 روستای استان دچار آبگرفتگی شده است، گفت: بیشتر این روستاها در حوزه شهرستان ارومیه قرار دارد و 800 نفر از عوامل راهداری در مسیرهای منتهی به این روستاها در حال انجام عملیات راهداری هستند.
علی اکبری به آبگرفتگی و انجام عملیات راهداری در سه راهی محمدیار نقده نیز اشاره کرد و افزود: در ارومیه 100 دستگاه ماشین آلات سنگین وارد عمل شده است و عملیات راهداری هنوز ادامه دارد.
به گزارش ایرنا معاونان وزارتخانه های کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی و جمعیت هلال احمر از اعضای ‏هیات اعزامی به سرپرستی وزیر نیرو به ارومیه هستند.
بارش باران های فصلی روز پنجشنبه با شدت زیاد در جنوب و مرکز آذربایجان غربی آغاز و تداوم این بارش ها همراه با ذوب شدن برف ها در ارتفاعات استان، موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها شد.
بر اساس اعلام مسئولان استان جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها در آذربایجان غربی یک فوتی و یک نفر مصدوم برجا گذاشت و راه مواصلاتی افزون بر 50 روستای بخش سیلوانای ارومیه را مسدود کرد.
تاکنون علاوه بر تخریب سه پل در استان، تعدادی از روستاهای شهرستان های ارومیه، نقده و اشنویه در محاصره آب قرار گرفته است و ارسال اقلام غذایی و مایحتاج مردم از طریق بالگرد انجام می شود.
جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی نیز با راه اندازی قایق ها در این روستاها، مکان های اسکان اضطراری و موقت ایجاد کرده و به امدادرسانی مشغول است.
رئیس جمهوری روز گذشته در یک گفت و گوی تلفنی به استاندار آذربایجان غربی دستور داد تا روند کمک رسانی به سیل زدگان این استان با استفاده از تمامی امکانات تسریع شود.
7125/3072 ** خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.