نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم آقایی چهره ای ملی و نماینده ای برای تمام مردم ایران بود که خدمات ارزنده ای به تمام مردم ایران داشت.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، علیرضا بیگی در مراسم دومین سالگرد فوت نماینده فقید سلماس، حاج علی اکبر آقایی، که با حضور استاندار آذربایجان غربی، شهردار و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و نیز مردم و مسئولین دستگاههای مختلف در محل امام زاده برگشاد و مصلی امام خمینی (ره) شهرستان سلماس برگزار شد، با اشاره به شخصیت والای این مرحوم در سطح کشور اظهار کرد: مرحوم آقایی علاوه بر اینکه نماینده مردم شریف سلماس بوده ،‌ به سبب حوزه کاریش در مجلس و ریاست کمیسیون عمران مجلس و خدمات ارزنده ای که در جهت عمران و آبادانی کشور انجام داده بود، به چهره ای ملی و نماینده ای برای تمام مردم ایران تبدیل شده بود.

بیگی افزود: این نماینده حتی در سطح ملی هم به زادگاه خودش و مردم آذربایجان تعلق خاطر فراوان داشت و همیشه در پی احقاق حق مردم آذری زبان کشورمان بود.

استاندار سابق آذربایجان شرقی با اشاره به زلزله دردناک هریس و ورزقان در زمان مسئولیت استانداری خود در این استان خاطرنشان کرد: در زلزله هریس و ورزگان در خدمت ایشان بودیم و شاهد بودیم که با همدردی و تعلق خاطر وی به آذربایجان و مردم حادثه دیده این مناطق، تمامی توان خود را برای حمایت و بازسازی مناطق زلزله زده به کار گرفت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با انتقاد از عملکرد متفاوت در رسیدگی متفاوت به حادثه پلاسکو و سانحه قطار تبریز مشهد اذعان کرد: وقتی که در حادثه پلاسکو رسانه ملی پوشش زنده تصویری در این حادثه برقرار کرد و کمیته حقیقت یاب برای رسیدگی به این مسئله تشکیل شد و مسئولین ارشد دولتی موظف به پاسخگویی در مقابل نمایندگان مردم شدند،‌ با این حال تلاش چندین ماهه ما برای توضیح وزیر راه و شهرسازی در این خصوص در مجلس ناکام ماند و هیچ کمیته حقیقت یابی برای بررسی زوایای مختلف این حادثه دردناک تشکیل نشد.

بیگی خاطرنشان کرد: در چنین موقعیت هایی بود که ما تازه درک میکردیم وزنه سنگین وجود مرحوم آقایی در رسیدگی به اینگونه مسائل و پیگیری چنین حوادث و اتفاقاتی و نیز گرفتن حق مردم آذربایجان چقدر تاثیرگذار و سنگین بوده است و ما اکنون از این سنگینی و حضور قاطعانه و پیگیرانه محرومیم.

وی با اشاره به مسئولیت های ملی و فراملی مرحوم آقایی در طول مدت خدمت خود از جمله رییس کمیسیون عمران مجلس برای جند دوره متوالی، مسئول گروه دوستی ایران و ترکیه،  رییس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور، افزود: امیدواری بتوانیم در راستای خدمات ارزنده این فرد بزرگوار قدمی هر چند کوچک برداریم و با تقویت وحدت ملی و کاستن از رنج های مردم بتوانیم در پیشرفت کشور نقش خود را ایفا نماییم.

محمد حضرت پور شهردار ارومیه نیز در این مراسم با اشاره به وجوه مختلف شخصیتی و عملکرد موفق مرحوم آقایی در طول مسئولیت خود در نمایندگی مجلس، تصریح کرد: از ویژگی های بارز مدیریتی این نماینده فقید سلماس و کشور، ایجاد تعامل بین دستگاههای مختلف در حل و فصل امور مختلف بود که گره گشای بسیاری از مشکلات در سطح ملی و استانی شده بود.

حضرت پور اذعان کرد: مردم سلماس بابرگزاری باشکوه این مراسم قدرشناسی خودرا از خدمات مرحوم آقایی و نیز تمامیم مسئولین نشان دادند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.