امام جمعه ماکو  گفت: انتخاب دوباره شعار سال 96 بیانگر تحقق نیافتن اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری در سال قبل است.
حجت الاسلام ایوب رنجبری، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه آذربایجان غربی با اشاره به شعار سال ۹۶ به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال» ، تولید داخلی و تولید اجناس وارداتی در داخل کشور را یکی از راهبرد های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
امام جمعه ماکو در ادامه با اشاره به تلاش و دقت مسئولین در اجرایی نمودن سیاست های کلی در این خصوص گفت: مسئولین اهتمام ویژه ای برای پیاده سازی شعار امسال داشته باشند چرا که  تحقق اقتصاد مقاومتی در گروه توسعه تولید داخلی و توجه به اشتغال جوانان است.
امام جمعه ماکو با اظهار بر این که کلید حل اشتغال بر تولید استوار است، گفت: به گونه ای که باید همه فعالان اقتصادی از موقعیت یکسانی برخوردار باشند و مورد حمایت خاص دولت باشند و با توجه به اینکه شعار امسال هم درد است و هم راه درمان و به همین دلیل در این میان باید هر سه قوا برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال در جامعه ای پویا و فعال تلاش کنند.
حجت الاسلام رنجبری گفت: رهبر انقلاب در یک دهه اخیر به مسئله اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشته اند و ما نتیجه ای که باید از این موضوع بگیریم این است که ریشه معرفتی اقتصاد مقاومتی را جستجو و وارد زندگیمان نماییم.
امام جمعه ماکو در ادامه خاطر نشان کرد: ما مردم برای تقویت تولید ملی که نتیجه خودکار آن افزایش اشتغال نیز هست می توانیم چندین اقدام را اجرایی نماییم که از مهم ترین آنها می توان به تقویت بازار اشاره کرد.
وی ادامه داد: با خرید کالا ایرانی – تجار و بازرگانان نیز به جای واردات، تلاش می کنند تا صادرات محصول ایرانی را تقویت نماییدکه رد نهایت کارخانجات فعال و جوانان صاحب شغل و اقتصاد پویا داریم.
امام جمعه ماکو، تامین نیروی کار مناسب را یکی دیکر از راهکارهای مهم در تحقق شعار سال 96 عنوان کرد و افزود: اگر کارکنان در همه بخش ها، ضمن ارتقاء سطح دانش و مهارت های خود، با اخلاص و روحیه جهادی، بهره وری و کیفیت کار خود را بالا ببرند یک گام به سوی موفقیت نزدیک شده است.
وی در پایان گفت: همه این برنامه ها و کارها در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار گرفته است ولو اینکه بدانیم سیاست های اقتصادی لیبرال، ضد تولید اشتغال دولت یازدهم نفعی نخواهد داشت، ملت مسلمانان ایران با روحیه جهادی شعار امسال را محقق خواهد نمود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.