حسن محمودی اصل زاده روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پست های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمپ های اسکان ایجاد شده دارای ظرفیت اسکان 400 نفر در شبانه ‌روز است که در چهار نقطه شهری در ماکو و بازرگان راه‌اندازی کرده ایم.
وی اظهار کرد: به علت وجود منطقه آزاد تجاری ماکو، بازارچه مرزی این منطقه و سفر خیل عظیمی از هموطنان به این شهرستان، اهمیت و حساسیت پست مسافران نوروزی بازارچه مرزی دو چندان شده است.
وی اضافه کرد: در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی استان 24 پایگاه ثابت، موقت و سیار، 20 پست ایمنی و سلامت 12 ساعته، سه پست ایمنی و سلامت 24 ساعته، 19خیمه نماز، 19 ایستگاه سلامت و 18 فضای دوست دار کودک در آذربایجان غربی راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: همچنین 504 دستگاه آمبولانس، 294 دستگاه خودروی نجات، 420 دستگاه خودروی امدادی و 10 فروند چرخ‌ بال را در قالب سه هزار و 444 نفر نجات گر، امدادگر تخصصی و عوامل امدادی در طرح های نوروزی در استان به کارگرفته شده اند.
وی بیان کرد: کمک به کاهش تلفات تصادفات در جاده ‌های استان، کاهش زمان طلایی ارائه خدمات پیش بیمارستانی در تصادف، ارتقای سطح کیفی خدمات هلال‌احمر و افزایش رضایتمندی مراجعان و خدمات گیرندگان از اهداف اصلی برنامه‌های هلال احمر آذربایجان غربی در نوروز 96 است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی راه‌اندازی پویش‌های ملی توسط جمعیت هلال‌احمر را یک نقطه مثبت و عامل بازدارنده حوادث ترافیکی دانست و افزود: از مسافران تقاضا می کنیم با رعایت اصول رانندگی در جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز از بروز تصادفات و تلفات جاده‌ای جلوگیری کنند.
به گزارش ایرنا هدف اصلی از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی آگاه‌سازی جهت پیشگیری از وقوع سوانح و حوادث است و ساختار این طرح دارای چهار بخش سلامت‌ محور (ارائه نکات بهداشتی و کنترل فشارخون)، ایمنی محور (کمپین ملی نه به تصادفات جاده‌ای و اطلاع‌رسانی در خصوص بهبود رفتارهای ترافیکی و محورهای پرخطر) و فرهنگی و اطلاع‌رسانی (توزیع نقشه شهرها و راهنمایی مسافران) است.
رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروزی 96 در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور از 25 اسفندماه جاری با رژه تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر استان در ارومیه آغاز شده است و تا 15 فروردین 96 ادامه دارد.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.