معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و نائب رئیس ستاد فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش از آمادگی آموزش و پرورش برای ارائه خدمات به فرهنگیان  در ستاد های اسکان نوروزی خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، بهرام صمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه 50 درصد پذیرش مهمانان نوروزی توسط آموزش و پرورش و 50 درصد توسط سایر دستگاه ها انجام می شود گفت: 17 پایگاه در شهرستان های استان آذربایجان غربی پذیرش مهمانان نوروزی خواهند بود.

وی ادامه داد: در سطح استان 99 مدرسه، 967 کلاس درس برای اسکان آماده شده است که از این میان 204 کلاس ویژه، 528 کلاس از نوع الف و 235 کلاس از نوع ب بوده، همچنین 296 نفر در ستاد ها و پایگاه ها آماده خدمت به فرهنگیان هستند.

وی با ارائه توضیحی در خصوص نوع کلاس ها گفت: کلاس های ویژه شامل امکانات رفاهی بهتر از جمله تخت،پرده، سیستم گرمایشی و سرمایشی،پتو، بالش، آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و حمام هستند و کلاس های از نوع الف نیز دارای همان امکانات اما فاقد تخت هستند و کلاس های نوع ب نیز دارای بالش ، پتو، سیستم های گرمایشی و سرمایشی و آشپزخانه و سرویس بهداشتی مشترک هستند،همچنین به منظور بهبود کیفیت و ارائه خدمات بهتر امسال کلاس های نوع ج حذف شده اند.

صمدی با بیان اینکه ستاد های فرهنگیان در نوروز سال گذشته پذیرای مهمانان زیادی از سراسر کشور بوده گفت: نوروز گذشته استان آذربایجان غربی رتبه دوم را در پذیرش مهمانان نوروزی داشته همچنین، ماکو رتبه اول، ارومیه رتبه دوم، مهاباد رتبه سوم و خوی رتبه چهارم را در پذیرش مهمانان نوروزی داشته است.

این مسئول در ادامه اظهار کرد: نوروز امسال 250 میلیون تومان به ارائه تجهیزات نو از قبیل یخچال ، فرش و پتو ستاد های اسکان اختصاص داده شده ،همچنین 27 میلیون تومان بودجه اختصاصی برای بسته های فرهنگیان که شامل آب معدنی، دستمال کاغذی و سوغات مربوط به هر شهرستان ارائه شده است.

وی به انعقاد دو طرح میان آموزش و پرورش و میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرده و گفت: طرح همیار گردشگر یکی از طرح های اجرایی نوروز 96 بوده که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی به صورت پایلوت برای اولین بار در استان آذربایجان غربی اجرا خواهد شد.

صمدی ادامه داد: این طرح به منظور نهادینه کردن فرهنگ گردشگری برای آگاهی خانواده ها و عموم از مکان های تاریخی، گردشگری و صنایع دستی هر شهرستان بوده که از طریق دانش آموزان انتخابی اجرا خواهد شد.

وی افزود: همیاران گردشگر از 12 مدرسه دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه در سطح استان، 6 مدرسه ناحیه یک و6 مدرسه ناحیه 2 انتخاب  می شوند که سهمیه برای هر مدرسه 28 نفر دانش اموز دختر و پسر بوده است.

وی در خصوص طرح دوم اجرایی گفت: نوروز امسال با همکاری میراث فرهنگی نوروزگاه هایی با هدف  آشنایی در هر استان برگزار می شود.

صمدی با بیان اینکه نوروزگاه شهر ارومیه در مدرسه 22 بهمن برگزار خواهد شد گفت: در این نوروزگاه ها غرفه هایی برای صنایع ستی و موسیقی محلی هر استان تشکیل خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.