سرهنگ اسدالله مالکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد حدود پنج هزار مورد مشاوره در مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان و حدود 19 هزار مورد نیز در مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها و پاسگاه ها انجام شده است.
وی اضافه کرد: تعداد مشاوره های انجام شده در سال جاری سه درصد و تعداد مشاوره های مراکز مددکاری کلانتری ها نیز 3.5 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
وی از افزایش یک درصدی مصالحه انجام شده در پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته میزان مصالحه 85 درصد بود که امسال به 86 درصد ارتقا دادیم.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به توجه ویژه این فرماندهی به موضوع آموزش های همگانی با استفاده از ظرفیت مساجد و مراکز آموزشی گفت: در سال جاری 685 مورد آموزش در مساجد، 84 مورد در دانشگاه ها، 123 مورد در بین اعضای انجمن اولیا و مربیان، 194 مورد در بین کارکنان ادارات و 614 مورد در بین فعالان صنفی انجام داده ایم.
سرهنگ مالکی با قدردانی از همراهی رسانه ها برای اجرای ماموریت های پلیس افزود: این همراهی موجب شده است که در اکثر جرم ها شاهد کاهش جرم در استان باشیم که این کاهش در جرم های مالی 25 درصد و در کلاهبرداری 17 درصد است.
به گزارش ایرنا، از 2 دهه گذشته نیروی انتظامی علاوه بر اقدام های مقابله ای، در راستای اقدام های اجتماعی و فرهنگی نیز برنامه ریزی هایی را انجام داده و با تاسیس معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، روند ارائه این خدمات قوت گرفته است.
آموزش همگانی، اطلاع رسانی، مشاوره و روان شناسی، مشارکت عمومی از جمله بخش های این معاونت به شمار می رود.
2093/3072 ** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.