مدیرکل حمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان غربی گفت: 23 مرکز معاینه فنی خودری سبک در استان فعالیت می کند. 








 به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی پیمان آرامون صبح امروز در جلسه هم اندیشی متولیان مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و مدیران حمل و نقل و ترافیک آذربایجان غربی گفت: از 25 مرکز معاینه فنی در آذربایجان غربی 23 مرکز فعال به تفکیک شهرستانها مشغول فعالیت هستند که در طی 4 سال گذشته 3 مرکز جدید به مراکز قبلی معاینه فنی خودری سبک اضافه شده است. 








 وی با بیان اینکه در سال جاری 21 هزارو 942برگه معاینه فنی در استان صادر شده است افزود: طبق آمار به دست آمده نسبت به سال گذشته نشان از افزایش 14درصدی صدور برگه های معاینه فنی در آذربایجان غربی را دارد.








 مدیرکل حمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 29 درصد از برگه های معاینه فنی صادر شده در استان متعلق به ارومیه است گفت: بیش از 20 هزار برگه معاینه فنی خودرو نیز در ارومیه صادر شده است که نسبت به سال گذشته 65 درصد، آمار مراکز معاینه فنی خودروی سبک در ارومیه افزایش یافته است. 








 آرامون با بیان اینکه رابطه مستقیمی بین کارکرد مراکز معاینه فنی در صدور برگه با تعداد فوتی ها و تصادفات هر شهر دارد افزود: با توجه به آمار متوفیان تصادفات 94ـ95،میزان رشد تصادفات فوتی و جرحی در ارومیه متوقف شده که عملکرد خوب و دقت بالای مراکز معاینه فنی استان دربررسی از خودروهای ارجاعی به مراکز را نشان می دهد. 








وی گفت:طبق دستورالعمل جدید کلیه وسایل نقلیه عمومی ادارات دولتی و ارگان های آذربایجان غربی موظف به داشتن برگه معاینه فنی شده اند که با استان ما با داشتن 10 هزار و 197 تاکسی و 548 اتوبوس و اجرایی شدن این اهم،تاثیر بسیار زیادی در کاهش الایندگی هوای استان خواهد داشت. 








مدیرکل حمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه اکثر خودروهای درگیر در تصادفات را خودروهای سواری به خود اختصاص داده است افزود: دغدغه مراکز معاینه فنی باید بر دقت بیشتر بر معاینه خودروهای سبک قرار دهند.








 آرامون تصریح کرد: صدور پروانه برای مراکز معاینه فنی یک ساله است ولی با توجه به کارکرد مراکزمعاینه فنی ،شهرداری ها می توانند مجوز و پروانه را تا 5 سال نیز صادر نمایند. 








مدیرکل حمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان غربی بااشاره به تخلفات منجربه ابطال پروانه مراکز معاینه فنی گفت: چنانچه مرکزی اقدام به فروش گواهی معاینه فنی جعلی نماید و در صورت اثبات در محاکم قضایی،بلافاصله برای ابطال پروانه آن مرکز معاینه فنی اقدام می شود. 








وی افزود: ایجاد مراکز معاینه فنی برای پلدشت و قره ضیالدین، ایجاد خطوط متور سیکلت و ایجاد مرکز معاینه فنی خودروی سنگین برای اتوبوس های ارومیه از اقدامات پیش بینی شده اداره حمل و نقل و ترافیک در استان است.








وی بااشاره به نرخ ابلاغی از وزارت کشور برای دریافت برگه معاینه فنی خودروهای سبک گفت: قیمت معاینه فنی از سال 93 گران نشده و هیچ مرکز معاینه فنی خوروی سبک در استان حق دریافت مبلغی بیش از 22 هزار تومان را با عناوین مختلف از جمله بیمه و مالیات را ندارد.








مدیرکل حمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان غربی با اشاره به پیشنهادات حمل و نقل و ترافیک آذربایجان غربی به وزارت کشور گفت: کاهش سن قانونی شمول معاینه فنی از 5 سال به 2 سال،افزایش تعداد مراکز معاینه فنی خودرو در شهرها،افزایش پهنای باند سامانه سیمفا(سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) و افزایش هزینه صدور برگه معاینه فنی به صورت سالانه و متناسب با نرخ تورم از جمله این پیشنهادات است.                                         


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.