رئیس پلیس راهور آذربایجان غربی گفت: 60 درصد تصادفات آذربایجان غربی مربوط به عابرین پیاده است.








 به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی صبح امروز سرهنگ علی سعیدی در جلسه هم اندیشی متولیان مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و مدیران حمل و نقل و ترافیک آذربایجان غربی با اشاره به آمار فوتی های تصادفات درون شهری استان گفت:


در سال جاری 67 نفر عابرین پیاده،31 نفر راننده،7 سرنشین و 6 دوچرخه سوار نفر در تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند.








 وی بااشاره به امار تصادفات منجربه فوت و جرحی آذربایجان غربی از سال 94 تاکنون گفت: از   سال 94 تا به امروز 4 درصد افزایش در تعداد تصادفات منجربه فوت،6 درصد افزایش تصادفات جرحی و کاهش 21 درصدی تعداد تصادفات خسارتی را در استان شاهد بودیم. 








 سرهنگ سعیدی با بیان اینکه شاهد کاهش 27 نفری در تعداد فوتی های ناشی از تصادفات از سال 91 تاکنون در آذربایجان غربی بودیم افزود: تعداد فوتی ها در سال91، 138 نفر بوده که این تعداد در سال 95 به 111 نفر کاهش یافته که کاهش 20 درصدی تصادفات فوتی در این چند سال را نشان می دهد.








 وی با اشاره به علل تصادفات صورت گرفته در استان گفت: عدم توجه به جلو با 30 درصد،عدم رعایت حق تقدم 22 درصد و حرکت با دنده عقب 6 درصد بیشترین علل تصادفات منجربی را در آذربایجان غربی به خود اختصاص داده اند. 








 رئیس پلیس راهور آذربایجان غربی افزود: 60درصد تصادفات در آذربایجان غربی بین 8 صبح تا 8 شب بوده و از 8 شب تا 12 نیمه شب 17 درصد را شامل می شود. 








 وی با اشاره به تعداد وسایل نقلیه در آذربایجان غربی گفت:680 هزار دستگاه خودرو،187 هزار موتورسیکلت تردد می کنند که به ازای هر نفر جمعیت 7/3 وسیله نقلیه در استان وجود دارد.








 رئیس پلیس راهور آذربایجان غربی با بیان اینکه از ابتدای امسال یک میلیون 997 هزار برگه جریمه رانندگی در آذربایجان غربی صادر شده است افزود: در سال جاری 160 هزار جریمه بدلیل نبود معاینه فنی بوده است.



 




 






 









انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.