علیرضا رادفر روز پنج شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با موضوع بررسی اعتیاد و آسیب های اجتماعی برگزار شد، افزود: کوچک کردن دولت و برون سپاری امور دولتی و اعتماد به سازمان های مردم نهاد از جمله مواردی است که می تواند در کیفی سازی کارها موثر و کارساز باشد.
وی اضافه کرد: برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان از مهمترین رویدادهایی است که باید مورد توجه مدیران کل ادارات و سازمان های مرتبط با امور جوانان قرار گیرد و حضور کمرنگ مدیران در این جلسات موجب تاسف است.
وی اظهار کرد: رویکرد بهره مندی از پتانسیل و ظرفیت های بخش خصوصی و ایجاد انگیزه برای مشارکت خیرین در موضوع کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اعتیاد و ایجاد اشتغال باید در دستور کار قرار گیرد.
هوشنگ عطاپور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: امروزه بخش عظیمی از تربیت و آموزش جوانان در فضای مجازی و توسط شبکه های اجتماعی شکل می گیرد در حالی پیشتر، این مهم توسط والدین یا آموزش و پرورش انجام می شد که باید برای رسیدن به اهداف کاهش مشکلات جوانان از ظرفیت شبکه های اجتماعی بهره برد.
وی اظهار کرد: خودباوری و اعتماد به نفس فرزندان و جوانان نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی نسل جوان دارد که در این میان ایجاد سازمان های مردم نهاد و افزایش فعالیت جوانان باید پررنگ تر شود.
عبدالله چمن گلی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه افزود: هم اکنون 96 سازمان مردم نهاد با مجوز رسمی این اداره کل در حال فعالیت هستند.
وی گفت: برگزاری انتخابات مجمع جوانان استان جهت انتخاب اعضا و اعزام برای مجمع کشوری در تهران و تلاش برای ایجاد خانه جوان همگام با 19 استان کشور با استفاده از اعتبارات ملی از جمله برنامه های حوزه جوانان این اداره کل در سال آینده است.
به گزارش ایرنا، هفدهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی با حضور مدیران و کارشناسان ادارات و سازمان های دولتی مرتبط با امور جوانان در محل استانداری برگزار شد.
آذربایجان غربی دارای یک میلیون جمعیت جوان بین 15 تا 29 سال است که این میزان یک سوم جمعیت استان را شامل می شود.
7126/2093**خبرنگار: نرگس موذنی حبشی**انتشاردهنده: صابر چهرقانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.