به گزارش خبرنگار مهر، محسن قلی پور چهارشنبه شب در نشست خبری جزئیات برگزاری این جشنواره با بیان اینکه این جشنواره با هدف معرفی و حمایت برترین‌های ایران در بخش‌های مختلف هنری، فرهنگی، ورزشی، کشاورزی و… و. برگزار می‌شود افزود: ایجاد زمینه برای بروز و ظهور توانمندی‌های جوانان و هنرمندان کشور، جذب گردشگر، حمایت از تولید در سالی که مزین به جهش تولید شده است از رویکردهای این جشنواره است.

وی با بیان اینکه فراخوان و عملیات برگزاری این جشنواره از یک ماه گذشته از طریق فضای مجازی آغاز شده است عنوان کرد: به دلیل بیماری کرونا زمان برگزاری دقیق این جشنواره هنوز به صورت دقیق مشخص نشده ولی با کنترل این بیماری و فراهم شدن شرایط آمادگی کامل برای برگزاری این جشنواره را داریم.

قلی پور با بیان اینکه این رقابت با رعایت پروتکل‌های اصولی و قانونی و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود افزود: در این جشنواره هیچ محدودیتی سنی وجود ندارد و تمام هنرمندان و افرادی که در هر زمینه و گرایشی دارای توانمندی و توانایی باشند به صورت رایگان و بدن هیچ محدودیتی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

مسئول اجرایی جشنواره ارومیه صدا با اشاره به اینکه فرم ثبت‌نام این جشنواره از طریق پیچ اینیستاگرامی urmiaseda منتشر شده و بعد از پر کردن فرم ثبت‌نامی، از طرف این جشنواره تماسی با افراد متقاضی صورت می‌گیرد عنوان کرد: هزینه‌ای از شرکت کنندگان برای حضور در این جشنواره گرفته نمی‌شود و فرد شرکت کننده توسط داوران استانی و کشوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

قلی‌پور با تاکید بر اینکه در حال حاضر فعالیت ما به صورت مجازی و از طریق شبکه مجازی اینستاگرامی بوده و ارسال آثار آغاز شده است و بعد از اتمام بیماری کرونا مرحله حضوری این جشنواره آغاز می‌شود افزود: تاکنون ٢ هزار درخواست شرکت در این جشنواره وجود دارد و آثار حدود ٣٠٠ نفر در شبکه مجازی این جشنواره منتشر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون از استان‌های مختلف کشور علاقمندان آمادگی خود را برای شرکت در این رقابت‌ها اعلام کرده‌اند خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل هم مرزی استان با سه کشور خارجی و نبود محدودیت برای شرکت در این رقابت‌ها علاقمندانی از کشورهای همسایه از جمله ترکیه در این جشنواره داشته‌ایم.

قلی پور با بیان اینکه فضایی از طرف مجتمع تجاری تفریحی تورک مال در ارومیه ایجاد شده تا تمامی هنرمندان و افراد دارای استعداد از سراسر کشور روی صحنه بیایند گفت: شاید به نظر برسد این رقابت تقلید از سایر برنامه‌ها بوده اما این برنامه متفاوت‌تر برگزار خواهد شد و صحنه‌ای است که در کنار به نمایش گذاشتن توانایی‌ها و استعدادها رقابتی را نیز برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ارومیه صدا آنگونه که ما تعریف کرده‌ایم صدایی برخاسته از توانایی و استعدادهای هر ایرانی است افزود: تجربه‌ای که از سایر برنامه‌های استعدادیابی در استان برگزار شده و به دست آورده‌ایم این بوده که موفق نبوده‌اند و ما به چشم استعدادیابی به این رقابت نگاه نمی‌کنیم و تفاوت ما در هنر و توانمندی‌ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.